Avatar billede MarkMelodi Nybegynder
06. april 2011 - 19:19 Der er 4 kommentarer

Variation af hal.dll problemet.

Som så mange andre har jeg i min opstart fået meddelelsen

Windovs kan ikke starte , fordi denne fill er beskadiget eller mangler :
<windovs-rod> system32 hal.dll.
Genindstalerer en kopi af overstående fil.

Det der er anderledes for mig, er at jeg ikke kan boote op fra cd. Bios er indstillet til at boote fra cdrom som første priotet.
Problemet opstod da jeg afbrød en windovsinstalation fordi jeg ikke havde fået formateret disken , og det ville jeg. Det skulle jeg aldrig havde gjort.
Jeg har ikke kunne finde løsninger på denne side da rådet jo er at genindsatlere, og det kan jeg jo ikke.
Håber I kan hjelpe mig. Måske noget med at pille harddisken ud eller sådan noget. Det er XP jeg kører.
06. april 2011 - 20:00 #1
Velkommmen til E. ...

....er at jeg ikke kan boote op fra cd... - uanset hvad der ligger/ikke ligger på Harddisken skal du kunne boote op på Bootbar/Instalations CD.

Reagere den slet ikke på CD'en ved opstart ?

Check i BIOS mht. Boot prioritet ...
Avatar billede MarkMelodi Nybegynder
07. april 2011 - 15:01 #2
Tak for velkomsten

Nej den reagerer slet ikke. Jeg har tjekket bios og cdrom drevet har første valg. Jeg ved også at cden virker da jeg jo lige var instalere, som jeg jo så afbrød. Det skal man åbenbart ikke gøre. Måske kunne det være noget at flashe bios ? Jeg ved også at mit cdrom drev virker da jeg havde brugt det ganske kort før.Cd drevet spinder ikke en gang op.
Avatar billede MarkMelodi Nybegynder
07. april 2011 - 16:46 #3
Tak til dig karise larry for at du gad og se på mit problem.

Den menu som kommer når man trykker Esc (bootmenu) mene jeg bestemt jeg havde sørget for stod på cdrom. Det gjorde den bare ikke. Volia med et ingen probs.

Så det er slut nu.

Venligste hilsner Marek Melodi
07. april 2011 - 21:34 #4
[Accepter] dit eget ovenstående [svar] for at lukke spørgsmålet pænt...

Du en velkommen igen en anden gang...

---

Men nærlæs lige www.eksperten.dk/faq