Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 18:24 Der er 6 kommentarer

Hjælp til konkurs af aps firma

Jeg har haft en diskotek som blev " under tvangoplsøning den 01/10-2010 og konkurs d. 24/1-2011

Der er et firma der sagsøger mig Personligt nu, grundet jeg har skrevet under på en kontrakt imens jeg var under tvangopløsning. men har et brev fra erhvervs og selskabsstyrelsen, at imellem tiden er firmaet sat i bero, grundet jeg har prøvet og genoptage firmaet.

Nu nu skal jeg i retten grundet de vil have deres penge.

Hvordan skal jeg forhold mig der..

Jeg mener ikke der skal betale nogle penge?

Kan i hjælpe mig der
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 18:25 #1
Der skal også sige, at de blev tilbudt at få deres penge efter deres show, men takket nej tak til dette
Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
03. april 2011 - 20:51 #2
Sparsomt med oplysninger, men som udgangspunkt er det kun den person som er bemyndiget af skifteretten til at tegne selskabet i perioden mellem tvangsopløsning og konkurs, der kan binde selskabet juridisk, jf. Selskabslovens § 227, stk. 3.

Hvis skifteretten har bemyndiget en likvidator til at tegne selskabet i mellemperioden, og du, som tidligere tegner af selskabet, laver aftaler på selskabets vegne, vil du som udgangspunkt hæfte personligt for de retshandler som du foretager, eftersom du ikke har været bemyndiget til at tegne selskabet.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 20:59 #3
okay. men der er ikke noget at hente i selsskabet, det sagde de  i skiftetretten

så en god ide er at slette dette, jeg har skrevet nu?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2011 - 21:11 #4
wtf???
Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
03. april 2011 - 21:13 #5
Om selskabet er solvent eller ej, har ingen betydning for hvem skifteretten har bemyndiget til at tegne selskabet i mellemperioden.

Hvis du ikke er bemyndiget af skifteretten til at tegne dit selskab i mellemperioden hæfter du personligt for de aftaler du indgår i mellemperioden.

Jeg ser intet problem i dennes tråds eksistens i forhold til kreditorforfølgning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2011 - 21:16 #6
#5 brugeren has left the building aka nedlagt sin profil