Avatar billede IICIi Novice
30. marts 2011 - 19:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny router opsætning med energimidt fiber

Problemet er med den nye asus rt-n16 router ikke virker trådløst, men lan virker fint. Nogen der ved hvordan man sætter det op så det trådløse også kommer til at virke ?
Avatar billede IICIi Novice
30. marts 2011 - 20:02 #1
Den nye router er forbundet direkte til energimidt fiber boks. Tre andre enheder sidder i lan portene på den nye router. Der blevet installeret den nyeste firmware... Så der blevet valgt dynamic ip som wan, udover den kan man choose - PPPoE, static ip, PPTP og L2TP. Har set på waoo hjemmeside at DHCP skal routern understøtte og det gør den nye router også. ''DHCP server'' er aktiv under lan i asus setup - ''Lan route DHCP'' er også aktiv. Static routes er ikke aktiv skal den måske være aktiveret ?. Der blevet sat sikkerhedskode på med wpa2-personal med aes
Avatar billede glvi93 Nybegynder
30. marts 2011 - 20:19 #2
ville komme an på hvor mange ip-addresser din trådløse router sender ud, altså hvilken klasse ip den bruger.
hvis du skal have omkring 250 pc'er connected til den skal den helst have en DHCP addresse som ligner denne - 192.168.1.1-250
og hvis det er 255-65536 addresser du vil sætte ud, skal det være 128.168.1.1 hvor de to sidste tal i addressen så er til host, og de 2 første tal er til subnet/net-addresse, 192.168.1.1 er så hvor det første tal er til pc'er, og de 3 første er til subnet/net-addresse.
Avatar billede IICIi Novice
30. marts 2011 - 20:39 #3
#2

gør den det ikke automatisk altså det subnet system. Hvis den ikke gør det automatisk hvordan aktiver man det så i routeren, på forhånd tak
Avatar billede IICIi Novice
04. april 2011 - 22:38 #4
lukket