Avatar billede rubaek Mester
30. marts 2011 - 16:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

vidoeredigering hvor lyd og billed ikke passer sammen

Jeg er ansat på en skole og skal i den forbindelse klippe i nogle videofilm. Jeg bruger Pinnacle Studio, og kan sagtens få filmen ind i programmet. Når jeg gennemser filmen er den også fin, men når jeg så brænder den endelige film passer lyd og billed ikke længere sammen. Jeg har prøvet forskellige metoder, til DVD, til fil men det ender altid med det samme resultat. Kan det være noget med Codec??

Alle forslag modtages med taknemlighed.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2011 - 17:39 #1
Hvor hurtig hastighed brænder du med?
Passer lyden i starten og bliver værre undervejs?
Avatar billede rubaek Mester
30. marts 2011 - 18:13 #2
Jeg har ikke lige mulighed for at finde hastigheden, men lyden forrykkes i løbet af filmen. Den passer altså i starten.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2011 - 18:26 #3
Er det videofilm fra kamera?
Kører lyd fra kamera og pinnacle med samme samplingsfrekvens?
http://www.churchmedia.net/forums/non-linear-editing/40990-pinnacle-studio-video-out-sync.html
Læs indlæg 11.
Avatar billede rubaek Mester
30. marts 2011 - 18:53 #4
filmen kommer fra en brændt DVD med et optaget tv program.
Måske jeg skulle prøve at installere cinepak codec.
Avatar billede trav4u2 Novice
30. marts 2011 - 22:58 #5
Du er løbet ind i et meget almindeligt problem, som desværre ikke har nogen entydig løsning, men her har du et par forslag.

1.
Hent en prøve-version af den seneste Videostudio (Fuld funktionalitet i 30 dage) og brug den til at samle klippene. Jeg har oplevet masser af synkroniseringsproblemer med tidligere versioner og med andre programmer, men jeg har endnu til gode at opleve sync-problemer med X4'eren
http://www.corel.com/servlet/Satellite/us/en/Product/1175714228541#tabview=tab0

2.
Prøv at gemme din video i eks. 2 dele, og saml dem efterfølgende. Men det skal gøre uden omkodning, ellers mister du kvalitet.
Avatar billede rubaek Mester
29. maj 2011 - 11:34 #6
Dette ser ud til at virke
Avatar billede rubaek Mester
29. maj 2011 - 11:35 #7
Hvis du vil have point så skriv et svar
Avatar billede trav4u2 Novice
29. maj 2011 - 16:45 #8
Hvis det var et af mine forslag der fungerede, beholder du bare points selv. Jeg samler ikke på dem.

Men til brug for andre, vil det være fint hvis du skriver hvilket forslag der løste problemet.
Avatar billede rubaek Mester
29. maj 2011 - 20:02 #9
Ja det var svaret i #5 - 1. (trav4u2) som jeg fandt mest brugbar.