Avatar billede para7 Nybegynder
30. marts 2011 - 09:31 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

PayEx integration for simpelt køb

Nogen der ved hvordan man integrerer PayEx på en ASP side?

Jeg skal til en svensk kunde lave en simpel betaling af en tur pakke, efter denne pakke er valgt skal der bare være en knap til at bestille, og så regner jeg med at man kalder en payex side. Har fået login af dem til hjælp og forklaring, men PayEx supporter ikke ASP, og de kan åbenbart ikke oplyse noget om nogen side de mange variabler skal overføres til.
Avatar billede para7 Nybegynder
30. marts 2011 - 09:34 #1
PS: Jeg har googlet at osCommerce har payex muligheder, men en shop er lidt overkill.
Avatar billede keysersoze Guru
30. marts 2011 - 09:48 #2
hvad understøtter de så - hvad har de af API?
Avatar billede para7 Nybegynder
30. marts 2011 - 09:54 #3
De understøtter noget asp.net og php fx, vel en slags plugin, men det kører på en server med kun asp, og vel nok også .net, men det er jeg ikke vild med.
Avatar billede keysersoze Guru
30. marts 2011 - 10:16 #4
ASP.NET-delen kan integreres på flere måder, men hvis de understøtter PHP vil mit gæt være at du kan benytte præcis samme metode til klassisk ASP. Det er i hvert fald ikke umuligt at kalde webservices, som payex formentlig benytter, i ASP ( se eks http://successontheweb.blogspot.com/2008/04/web-services-in-classic-asp.html ).
Avatar billede para7 Nybegynder
30. marts 2011 - 10:40 #5
OK keyseroze, så skulle jeg prøve at konvertere PHP scriptet til ASP. vil lige afvente lidt her. Måske nogen har haft den samme opgave og har noget script. Ellers må der nok en osCommerce shop ind imellem.
Avatar billede para7 Nybegynder
31. marts 2011 - 11:32 #6
Jeg har opsat og prøvet at køre PHP eksempelkoderne på egen pc, men ingen af siderne kører og de giver fejl som: "Class 'SoapClient' not found in ..."

Det har kostet mange timer løben ind i mure, troede ikke det var så vanskeligt.
Jeg kan se at mange er glade for PayEx, men det er nok også de mange der har en færdig shopløsning med modul for PayEx som fx osCommerce, og så skal implementeringskoderne vel ligge på en SSL server.
Avatar billede keysersoze Guru
31. marts 2011 - 18:28 #7
Manualen over deres API er ikke offentligt tilgængeligt så jeg kan ikke rigtig se hvad man kan og ikke kan - jeg kan kun se at de benytter webservices og derfor er det ikke afhængigt af programmeringssprog. Dermed selvfølgelig ikke sagt at det er let, specielt når vi taler ASP.

Al betaling skal foregå via SSL så der skal i hvert fald et certifikat ind over.
Avatar billede para7 Nybegynder
01. april 2011 - 08:31 #8
Et cerfitikat ind over... Hvad er egentlig det for et cerfitikat? en gateway? Skal det ikke bare afvikles på SSL?
Avatar billede keysersoze Guru
01. april 2011 - 18:55 #9
certifikat = SSL

For at kunne køre SSL kræves et certifikat, altså et SSL-certifikat :)
Avatar billede para7 Nybegynder
02. april 2011 - 09:08 #10
Tak for oplysningerne.
For  overhovedet at bruge PayEx på en ASP hjemmeside kræves en gateway side, som man skal kode, og det skal ligge på en SSL server og man skal ansøge om et SSL certifikat.
Det er meget skyts at opstille for en simpel bestilling af en turpakke.
Avatar billede para7 Nybegynder
02. april 2011 - 09:13 #11
Det er ikek bare een side man skal kode, PHP versionen, (som har fejl) er et helt kompleks af 15 filer og 2 mapper.
PayPal må være sagen her. Det er ihvertfald super let at sætte op. Men kunden har fra starten valgt PayEx uden hensyn til om det billigt at integrere. Måske der er fortrydelsesret.
Avatar billede para7 Nybegynder
02. april 2011 - 09:15 #12
PS: Kunden eller jeg vidste ikke at det var noget problem at koble på sitet.
Avatar billede keysersoze Guru
02. april 2011 - 19:56 #13
Hvis ikke payex tilbyder en færdig betalingsside som fx NETS selv gør så skal man selv stå for certifikat, kode osv, men jeg kender dem ikke godt nok til at kunne sige de ikke har det (det kunne dog lyde sådan ud fra deres produktoplysninger hvor de skriver det indeholder "Standard betalingsvindue". Om paypal er det rigtige alternativ skal jeg ikke gøre mig klog på når jeg ikke kender setup nærmere, men andre alternativer kunne være dandomain eller fribetaling hvor du netop får en næsten færdig løsning.
Avatar billede para7 Nybegynder
03. april 2011 - 18:58 #14
OK tak for ideer. De skriver hverken de eller Microsoft understøtter ASP og koderne ser ud til at have været der, men er fjernet. Det er et svensk firma, så derfor bruger de PayEx aftale i Sverige. Uheldigt at firmaets site skulle være ASP - lige på en MS VPS server. At lægge en Wamp server ind for at køre PHP er lissom ikke nok, da det jo er SSL server der kræves og det der certifikat.
Avatar billede keysersoze Guru
03. april 2011 - 19:29 #15
Enhver server kan køre SSL - netop ved at installere et certifikat. Men jeg ville prøve at kontakte payex og høre om ikke de har sådan et færdigt vindue som jeg ud fra deres beskrivelse vil mene de har - så skal du kun submitte simple værdier dertil og have en accept-side klar, så klarer de resten.
Avatar billede para7 Nybegynder
03. april 2011 - 19:41 #16
Jo, jeg synes det egentlig ville være MEGET pasende at deres system ikke voldte så mange kvaler at få til at spille. Men de henviser til en partner der kan lave det for os. Og det er jo ikke ligefrem gratis. Men vi kan vel få kunden til at betale for integrationen. Det kunne også være at dig eller andre på exp kunne lave det mod betaling?
Avatar billede keysersoze Guru
03. april 2011 - 20:06 #17
Jeg tvivler på at de er meget sværere end så mange andre, de plejer i hvert fald at ligne hinanden relativt meget - men det ved jeg godt selvfølgelig ikke hjælper dig nu. Jeg ville bare først endeligt få afklaret hvad præcist "Standard betalingsvindue" var da jeg kunne forestille mig det var hvad du søgte.

Jeg må desværre melde pas om opgaven - jeg er desværre ikke freelancer længere og selvom jeg selvfølgelig gerne ville foreslå mit arbejde i stedet er jeg bange for det vile blive dyrere end hos de partnere der i forvejen har kendskab til payex.
Avatar billede para7 Nybegynder
04. april 2011 - 08:31 #18
OK, vi må nok lade en partner til PayEx lave løsningen. Tak for gode råd. Send lige svar for deling af point.
Avatar billede keysersoze Guru
04. april 2011 - 22:37 #19
behold du bare dem.
Avatar billede para7 Nybegynder
05. april 2011 - 08:12 #20
Tak ihvertfald. Lukker snart her.
Avatar billede para7 Nybegynder
09. april 2011 - 09:14 #21
Lukketid...