Avatar billede jepper1992 Mester
29. marts 2011 - 19:48 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

kabel internet, første gangs brug

hej derude.

jeg har lige købt en ny computer med windows 7.
og jeg bruger net over kabel, hvordan får jeg den til at registrere at kablet er i og aktivere det så jeg kan bruge det.
håber nogle kan hjælpe.
Avatar billede lzs Nybegynder
29. marts 2011 - 20:56 #1
Det skulle da meget gerne bare virke når du sætter kablet i såfremt netkortsdriveren er installeret.
Hvad sker der når du gør det?
Avatar billede jepper1992 Mester
29. marts 2011 - 21:20 #2
Når kablet kommer i sker det ingen ting. Men kan heller ikke finde netkortsdriver nogle steder
29. marts 2011 - 21:38 #3
... er der små 'lamper' der lyser/blinker ved stikket ?
Er du sikker på at der er 'liv' i den forbindelse/kabel ?
Avatar billede jepper1992 Mester
29. marts 2011 - 21:53 #4
Der er ikke lamper ved stikket. Så kan ikke se det. Men det skulle være liv
29. marts 2011 - 22:06 #5
Er der nogen som helst Netværksindikator/icon NederstHøjre ?
Avatar billede lzs Nybegynder
29. marts 2011 - 22:08 #6
Højreklik på denne computer, vælg administrer og herefter enhedshåntering. Se under netværkskort, hvilke enheder kommer frem her?
Hvor fører det kabel du putter i den hen?
Avatar billede jepper1992 Mester
29. marts 2011 - 22:20 #7
der er netværksindikator, men den viser kun der er trådløs netværk tilgængelig.

når jeg gør det kommer der 2 poster frem
broadcom 208.11 netværksadaptor
broadcom netlink (TM) Gigabyte ethernet

den fører ned i en router.
Avatar billede lzs Nybegynder
29. marts 2011 - 22:33 #8
Det her er enheden dit netværkabel går ind i "broadcom netlink (TM) Gigabyte ethernet"
Prøv at højreklik på proceslinjen og vælg jobliste, vælg fanebladet netværk og se hvad der står i bunden under LAN forbindelse når du har sat et netværkskabel i. (se om der står "kan anvendes" eller "kan ikke anvendes")
Avatar billede lzs Nybegynder
29. marts 2011 - 22:35 #9
Når du siger router går jeg ud fra du mener en router med indbygget switch, prøv evt. en af de andre porte i switchen, for at sikre at det ikke er porten der er i stykker.
Avatar billede jepper1992 Mester
29. marts 2011 - 22:37 #10
der står afbrudt
Avatar billede jepper1992 Mester
29. marts 2011 - 22:40 #11
har lige prøvet alle porte, det er ikke der, der er noget galt.
Avatar billede jepper1992 Mester
29. marts 2011 - 23:01 #12
hvad med netværksdriver, det skal jo entlig installeres det kan jeg ikke finde til min com men det skal jo installeres. hvor kan man skaffe det hvor det er sikkert at hente det
30. marts 2011 - 07:00 #13
Hvis det er en NYKØBT 'puttter' med komplet WIN7, så bør/skal diverse driver software være på plads. Det burde ikke være meningen at køberen (dig) skal fedte med det bagefter ???
Avatar billede jepper1992 Mester
30. marts 2011 - 08:31 #14
nej det vil jeg jo heller ikke mende, men det skal man åbenbart med den her.
Avatar billede lzs Nybegynder
30. marts 2011 - 08:43 #15
Du har ikke noget macfiltrering på din computer?
Gå ind i kontrolpanel og vælg netværks- og delingscenter og vælg rediger indstillinger for netværkskort, højreklik på din LAN forbindelse, kan du her vælge aktiver eller opret forbindelse eller lign. prøv det.
Avatar billede lzs Nybegynder
30. marts 2011 - 08:44 #16
Sorry mente macfiltrering på din router..
Er der andre der kan komme på netværket? men prøv det jeg skrev ovenover.
Avatar billede jepper1992 Mester
30. marts 2011 - 15:55 #17
nej der er ikkke macfiltrering på routeren.

det hjælpe ikke, har prøvet alt jeg kan derinde men uden held.
ja mine forældre kan godt kommme på.
Avatar billede jepper1992 Mester
31. marts 2011 - 16:52 #18
har fundet ud af det, det viste sig at være den "beskyttelsestube" der sidder på kablet som blokkerede for at det kom helt ind, selvom det føltes som om det sad som det skulle, men tak fordi i prøvede og tak for svarende :) lukker selv efter mig