Avatar billede Jonas_Pedersen Nybegynder
28. marts 2011 - 19:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Virus hjælp !

Hej folkens.

Har fået en virus på min computer - og søger en der måske kunne give nogle gode råd til at få den fjernet igen.

Der var ingen virus igår da jeg brugte min computer, men idag da jeg kom hjem og tændte den, så poppede den op med at min computer var i stor fare. og at der er 38 viruser / skadelige filer. Og skrivebordet er i blevet med blå baggrund i stedet for min normale baggrund. Og hver gang jeg prøver at åbne et program skriver den at filen er beskadiget eller at jeg ikke har rettighed til at åbne den. Og den skriver at det er mine .exe filer den er gal med.

Og så efter jeg har tændt min computer her senere på aftenen, så kan jeg lige nå at åbne nettet og nogle andre programmer, så lukker den det hele ned igen så den er på skrivebordet.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig!

På forhånd tak!

Mvh. Jonas Pedersen.
Avatar billede Jonas_Pedersen Nybegynder
28. marts 2011 - 20:01 #1
skal lige siges at jeg er ikke den bedste med computere ang. dette .
Avatar billede lzs Nybegynder
28. marts 2011 - 20:11 #2
Prøv evt. med en systemgendannelse til før problemet opstod. Hvad er det der kommer frem og siger at der er 38 skadelige virusser? er det et program du har installeret eller et der er kommet af sig selv?
Avatar billede Jonas_Pedersen Nybegynder
28. marts 2011 - 20:14 #3
Jeg bruger normalt et virusprogram der hedder Panda - men det har slet ikke reageret på noget igår, og jeg kan slet ikke åbne det nu. Men det virusprogram der skriver at jeg har 38 virusser er ikke noget jeg har installeret.

Systemgendannelse? Hvordan det? er ikke lige den skarpeste til det her.
Avatar billede lzs Nybegynder
28. marts 2011 - 20:17 #4
Det der kommer op og siger, at du har en masse virus er formentlig en stor del af problemet.
Alt afhængig af dit styresystem, så
start -> alle programmer -> tilbehør -> systemværktøjer -> systemgendannelse
28. marts 2011 - 20:21 #5
Velkommen til E. ...

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Der er IKKE virus på dine programmer; det er en typisk "ScareWare" 'virus' / program du har fået på systemet... som får dig til at tror der er virus i alle dine *.exe filer/programmer...

Gætter dog på M$ Windows!

Start op i [Fejlsikker tilstand] [F8] under opstart -> www.spywareinfo.dk/index.htm#/htm/fejlsikret_tilstand.htm - og DER vælge [Systemgendannelse] til et par dage bagud...
28. marts 2011 - 20:23 #6
Ref #4: Det kan du sansynligvis heller ikke da "ScareWare" programmet også forhindrer dig i at bruge systemgendannelse derfra...
Avatar billede Jonas_Pedersen Nybegynder
28. marts 2011 - 20:39 #7
Har lige prøvet at systemgendanne - men den vil ikke pga firewall, men har slået mit oprigtige virus pgr. fra - så der er kun det på som jeg IKKE har installeret - og kan nu ikke åbne / systemgendanne igen .
Avatar billede lzs Nybegynder
28. marts 2011 - 20:43 #8
har du prøvet fejlsikret tilstand som karise_larry foreslår?
Avatar billede Jonas_Pedersen Nybegynder
28. marts 2011 - 20:44 #9
er i gang med den nu . den er ved at gendanne nu. håber det virker.
28. marts 2011 - 20:50 #10
...Har lige prøvet at systemgendanne - men den vil ikke pga firewall... - ikke forstået?
Du SKAL gøre det i nævnte "Fejlsikker Tilstand" - der er ikke noget Firewall eller andet aktiveret ...
Avatar billede Jonas_Pedersen Nybegynder
28. marts 2011 - 20:52 #11
Ja men prøvede lige uden fejlsikker tilstand først - men har fået det til at virke nu efter fejlsikker tilstand. Så takker mange gange for jeres hjælp! (:
28. marts 2011 - 21:01 #12
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Derefter til
* WindowsUpdate for ALLE opdateringer
* Opdatér dit Sikkerhedsprogram + fuld scanning med det
*

---

Oprydning med http://www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

---
Avatar billede MadsNielsen95 Nybegynder
02. april 2011 - 17:00 #13
Hej

Jeg tror os jeg har fået den samme virus på min computer for jeg har også blå skærm og 38 viruser/skadelige filer.
forstår bare ikke helt det der med Fejlsikker tilstand, jeg er kommet ind i det, men skal man så bare starte computeren i fejlsikker afstand ?
Avatar billede MadsNielsen95 Nybegynder
02. april 2011 - 17:15 #14
Det er Lige meget nu, jeg har fundet ud af det :)mange tak for hjælpen :)
02. april 2011 - 22:22 #15
<Jonas_Pedersen> - dette er henmed et [svar]...

* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering