Avatar billede dinnz0 Nybegynder
24. marts 2011 - 20:27 Der er 5 kommentarer

Computeren "slukker" under opstart

Jeg har en computer der "slukker" under opstart, dvs. at den kommer med nogle klik-lyde og stopper tilfældige steder under opstarten.
Når disse klik-lyse kommer blinker lyset der indikerer at computeren er tændt.

Hver 10 gang kan jeg være heldig at starte computeren op, og derefter kører den ganske normalt.
Har prøvet med virus scan, disk oprydning, system gendannelse men intet virker.

Jeg bruger Windows XP og den har virket fint. Der er ikke ændret noget systemmæssigt eller installeret noget på computeren i flere år.

Nogen der ved hvad det kan være?
Avatar billede pstidsen Novice
24. marts 2011 - 20:34 #1
Gør som der står i: http://www.eksperten.dk/spm/933084#reply_7742593 (NB! VENT TIL DU BLIVER FØRT DIREKTE TIL #2!!)

Måske er det fordi computeren er varm... Hmmm. men det passer ikke med at du kan få den startet hver 10. gang... Men det afslører HijackThis også ;)
Avatar billede milter Ekspert
24. marts 2011 - 21:18 #2
Kliklyde kan skyldes en defekt harddisk. Hvor gammel er den?

Er du sikker på, at lampen der blinker, er Tændt/Slukket-lampen og ikke den lampe, der viser harddiskaktivitet? Hvis strømmen svigter bare et kort øjeblik, burde computeren gå helt død.
Avatar billede noltus Novice
24. marts 2011 - 22:12 #3
Det lyder som om din hd nærmest er død,klik lyden er typisk for en hd der er ved at død
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2011 - 07:35 #4
hvis den alligevel er på vej i skraldespanden så prøv det her

vend harddisken på bunden og tag de små skruer ud der holder på bagelit stykket - den hvor der sidder stik til strøm og så videre

rens fladerne for skidt og monter den igen og prøv så

det kunne jo også bare være den har fået et slag så den ikke sidder korrekt

jeg har reddet indtil flere på den måde

løser det ikke dit problem er det sikkert en fjeder eller andet inde i harddisken der er gået og så er det i skraldespanden eller følge garantien for der ligger mellem 3 og 5 års garanti på dem afhængig af mærke

http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.madshrimps.be/articles/MaxtorULTRA16300GB7200SATA-Liquid3D-7741.jpg&imgrefurl=http://newz.dk/forum/hardware/sata-harddisk-101098&usg=__h4BwihimfQClKmGWk5Kgzwlpzvg=&h=432&w=576&sz=66&hl=da&start=0&sig2=thCsLx8s7uhRpbw9zuaOpA&zoom=1&tbnid=RZ-bxMh6J-8wzM:&tbnh=144&tbnw=179&ei=SzeMTb6eAYq64Ab7ncTECw&prev=/images%3Fq%3Dsata%2Bharddisk%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DG%26biw%3D978%26bih%3D781%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&oei=SzeMTb6eAYq64Ab7ncTECw&page=1&ndsp=18&ved=1t:429,r:12,s:0&tx=117&ty=67
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:18 #5