Avatar billede hugopedersen Nybegynder
24. marts 2011 - 13:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DirectoryExists fejler på netværksdrev

Hvis jeg prøver følgende

if DirectoryExists('\\NETDISK4\Back') then
  showMessage('Found')
else
  showMessage('NOT Found');

så bliver resultatet  Found  og det mener jeg er forkert da jeg absolut ikke har en NETDISK4

Hvordan kan jeg ellers teste for om et netværksshare findes.
Avatar billede a_nor Nybegynder
24. marts 2011 - 15:15 #1
Hej Hugo, Det virker fint på min XP med Delphi 7:
Not found, hvis enten Computer eller Sti ikke findes.
Avatar billede mbsnet Nybegynder
24. marts 2011 - 15:30 #2
Netværksdrev med tildelt drevbogstav: <DREV>:\<STI>
Netværkssti uden tildelt drevbogstav: \\<COMPUTERNAVN>\<STI>
Avatar billede martinlind Nybegynder
24. marts 2011 - 16:51 #3
du prøver om du kan oprette en fil og skrive i den... sådan ville jeg checke :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
01. maj 2011 - 14:06 #4
DirectoryExists virker bare ikke i mit setup (Windows 7 - QNAP NAS)

Men at oprette en fil og skrive i den ser ud til at fungere. Så martinlind du smider lige et svar.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. juni 2011 - 13:46 #5
martinlind-> vil du ikke smide et svar så jeg kan lukke her?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. juli 2011 - 11:03 #6
Da jeg ikke har hørt fra martinlind i > 3 mdr. så lukker jeg selv her.