Avatar billede hugopedersen Nybegynder
22. marts 2011 - 15:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indy ping giver fejl

Jeg har tidligere brugt en Indy IdICMPClient komponent til at lave en ping på en given adresse og det har virket fint nok.

Men nu har jeg så skiftet til Windows 7 og Delphi XE og så får jeg en fejl #10013 - Access denied og den kan jeg ikke rigtig se hvordan jeg kommer forbi.
Hvis jeg pinger hosten fra en commandoprompt, så er der ingen problemer.
Avatar billede a_nor Nybegynder
22. marts 2011 - 16:32 #1
har du prøvet at køre programmet som administrator ?

(eller evt i Compatability mode ? )
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
22. marts 2011 - 19:34 #2
Jeg troede egentlig ikke det var nødvendigt at køre som administrator når jeg har lavet sådan en manifest fil som kompileres med som en resource i exe filen.
Men det er det åbenbart for hvis jeg kører som administrator, så kan den godt køre. Desværre ødelægger det hele ideen i programmet.
Avatar billede a_nor Nybegynder
23. marts 2011 - 09:16 #3
Men så har du fundet ud af det ikke er programmet der er noget galt med :-)

Og så må du have undersøgt hvilke(n) security policies der blokerer !
Avatar billede a_nor Nybegynder
23. marts 2011 - 09:24 #4
Har du prøvet at fjerne/ændre UAC'en i Windows 7
Avatar billede a_nor Nybegynder
23. marts 2011 - 09:31 #5
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
24. marts 2011 - 13:48 #6
#5 gør ingen forskel
#4 kun at slå UAC helt fra gør en forskel. Men det er ikke en option der kan anvendes.

Der må da være en eller anden metode til at lave et program der ikke bliver blokeret.