Avatar billede jsim Nybegynder
17. marts 2011 - 21:38 Der er 1 løsning

Hvorfor kan mit trådløse netværk ikke lide trådløse klienter som f.eks. en WiFi USB Hub

Jeg har forgæves forsøgt at få tilknyttet en trådløs klient til min router. Jeg skulle mene, at det burde være noget af det nemmeste i verden, når jeg efterhånden i mange år har været vant til at tilslutte diverse PC'er og Smartphones og printere til trådløse netværk. Men jeg er stødt på problemer.

Er der nogen som mon kan gennemskue hvad der går galt?

Jeg har forsøgt at tilslutte en iOmega iConnect, en Belkin Home Base, en Medion USB Hub og til sidst en et TP-Link WA500G Access Point (AP) som skulle kunne fungere som trådløs klient. Men jeg har haft det samme problem med alle klienterne/enhederne.

Umiddelbart går opsætningen af dem fint efter vejledningerne, og når jeg frakobler den kablede forbindelse til klienterne (hvadenten denne har været kablet til min PC eller til routeren), så ser de trådløse forbindelser umiddelbart ud til at virke... Men NOGET er galt... Det virker ikke som det skal.

Jeg kan godt pinge klienterne på deres IP-adresser.

Jeg kan også blive bedt om brugernavn og adgangskode når jeg laver opslag på klienterne i Internet Explorer. ... Men så stopper kommunikationen også, og så sker der ikke mere på siden, den står bare og hænger, og jeg kommer aldrig ind i klientens menuer.

Jeg opnår aldrig adgang til de tilkoblede USB-harddiske på klienterne, til trods for, at denne adgang virker fint, når klienterne er netværkskablet til f.eks. min PC.

Jeg kan ikke regne ud hvad der er galt, men det må være netværket der på en eller anden måde driller.

Jeg benytter hhv. Vista og Windows 7 på de PC'er jeg har testet det hele på. Og jeg har testet det både på min Linksys WRT54GC router og på to andre routere (en Edimax og en Netgear).

Alle mine enheder på netværket er tildelt statiske IP-adresser fra routerens DHCP-server.

Jeg har også forsøgt ting som at lade gæstekontoen være åben i windows, forsøgt at aktivere/deaktivere fildeling i windows, at deaktivere firewall og at fjerne sikkerheden på netværket, men intet af det hjælper.

Jeg gætter på, at enhederne kører linux, og jeg ved ikke om det er det, der driller mig. Måske er der knuder i kommunikationen mellem linux-netværket og windows-netværket.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede jsim Nybegynder
17. maj 2013 - 17:05 #1
Sikkerheden på routerne har en betydning. Tilsyneladende vil WPA2-kryptering ikke fungere sammen med disse USB-hubs.

Ved nedgradering af sikkerheden på routeren, så lykkes adgangen fint.

Jeg har desværre ikke en forklaring på hvad der er galt med kommunikationen igennem WPA2-krypterede routere.