Avatar billede miss-g Seniormester
17. marts 2011 - 20:16 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk vil ikke rigtig - opsætning af TDC Homebox router?

Jeg har en ældre bærbar computer, som fint kan gå på det trådløse netværk på skolen (med brugernavn og adgangskode), men herhjemme vil den ikke.

Den finder netværket, og så står der "Henter netværksadresse", og så logger den af netværket igen, og den bliver bare ved sådan.

Det er som sagt en TDC Homebox jeg har - tænker at den er sat forkert op ang. trådløs forbindelser. LAN virker fint.
17. marts 2011 - 20:25 #1
... eller "Homeboxen" kører med for højt kanal nummer, som din "ældre" bærbar's trådløs modtager ikke kan finde ud af ... Det har jeg oplevet før ...
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
17. marts 2011 - 20:38 #2
Kanal 12 & 13 fungere ikke altid med ældre maskiner, el. udenlandsk hardware.
Avatar billede miss-g Seniormester
17. marts 2011 - 21:21 #3
Jeg har prøvet de lave kanaler fra 1 - 5, hjalp ikke. Tror faktisk den stod på kanal 7 som default.

Andre forslag?
17. marts 2011 - 21:29 #4
... kode/krypterings typen ? Som din bærbar's WLAN ikke kan finde ud af ?

---

Har lige haft en historie netop om en (gammel?) USB trådløs modtager som ikke kunne håndtere WPA2 ordentligt ...
Avatar billede miss-g Seniormester
17. marts 2011 - 21:40 #5
Netværksgodkendelse: WPA/WPA2
Kryptering: TKIP/AES
WPA type: Passphrase
Udsend SSID: Aktiveret
Avatar billede knuf Nybegynder
17. marts 2011 - 22:43 #6
Prøv at hente en driveropdatering til dit netkort.
Avatar billede miss-g Seniormester
17. marts 2011 - 23:29 #7
Synes ikke jeg kan finde en driver til netkortet....

Kortet er et:
Winbond W89C33 mPCI 802.11 Wireless LAN Adapter

Driverversion: 1.2.81.1001
Dato for driver: 26-07-2005
Driver producent: Winbond Electronics Corp.

Det er en Medion bærbar (total fejlkøb)! *G*
Avatar billede knuf Nybegynder
18. marts 2011 - 16:47 #8
Har du et 8-cifret MSN nummer?
Avatar billede miss-g Seniormester
18. marts 2011 - 19:08 #9
Nej det har jeg ikke.
Avatar billede knuf Nybegynder
18. marts 2011 - 21:09 #10
Det skulle stå på en label på bagsiden af pc'en.
Ved hjælp af dette nr kan man hente drivere hos Medion.
Avatar billede miss-g Seniormester
18. marts 2011 - 21:45 #11
Ahh ok, så er jeg med. Prøver lige at opdatere de forskellige drivere. Det er nok tiltrængt.
Avatar billede miss-g Seniormester
18. marts 2011 - 22:18 #12
Hm, det nytter vist ikke noget. Det er samme versionsnr. som den driver jeg har:

WLAN Driver MAM 2080
Version: 1.2.81.1001 - Win 2000/Win ME/Win XP 32bit

Har dog installeret den, men det hjalp ikke.
MSN nr. 30004837
-----------------------------

Man bør vel bide mærke i at jeg sagtens kan gå på trådløst på skolen. Problemet er herhjemme, og derfor tror jeg det er opsætningen i min TDC Homebox. Men aner ikke hvad jeg skal kigge efter.

Har som sagt prøvet forskellige kanaler med lave numre, uden held.
Avatar billede knuf Nybegynder
18. marts 2011 - 23:03 #13
Jeg har på fornemmelsen, at dit netkort ikke understøtter TDC's Netværksgodkendelse eller Kryptering. Derfor ville det være rart, hvis der havde været en nyere driver fra Medion.

Du kan også prøve at se, hvilken standard TDC er sat op til vedr IEEE 802.11. Hvis den alene er sat op til den nyere standard 802.11n, kan din pc ikke komme på.
Dette klip:
"Den trådløse netværksforbindelse fungerer iht. IEEE 802.11g
standarden (802.11b kompatibel)."
er fra din manual på Medion-hjemmesiden, og din pc understøtter ikke 802.11n. Det kunne en ny driver formentligt afhjælpe.

Hvis du ikke kan se TDC-opsætningen, må du nok kontakte TDC.
Avatar billede miss-g Seniormester
18. marts 2011 - 23:32 #14
I opsætningen på routeren (TDC boxen), kan jeg vælge:
Trådløs indstilling:

- Blandet
- Kun 802.11g
- Kun 802.11n

Den stod til blandet som default.

Når jeg sætter den til Kun 802.11g, hopper den stadig af og på/henter netværksadresse.

Hvis jeg sætter den til Kun 802.11n, siger den "Vent mens windows opretter forbindelse til netværket - Venter på nætværket..." og den står bare og søger. Kan slet ikke få forbindelse...

Så du har ret i det du skriver.

Men den kan til dels logge på/og af på 802.11g, men der er noget med den netværksadresse.

Det har vel ikke noget at sige at jeg har fast IP nr.?
Avatar billede knuf Nybegynder
19. marts 2011 - 17:51 #15
Fint at den stod til blandet som default. Så kan 11g/11n-problemet udelukkes.

Tilbagesvaret når du sætter den til 11g, viser at den får fat i routeren men ikke i internettet.

Kan du se, om der er overensstemmelse mellem TDC's Netværksgodkendelse / Kryptering og dit netkort's?

Jeg har ikke erfaring med fast IP, men det skulle ikke have nogen betydning i denne sammenhæng.
Avatar billede miss-g Seniormester
20. marts 2011 - 19:26 #16
Jeg synes ikke jeg kan se nogle steder, hvor jeg kan bestemme f.eks. kryptering på netværkskortet?

Åbner netværksforbindelser, højreklikker på den trådløse forbindelse, vælger egenskaber, og klikker så konfigurer ud for kortets navn. Har bladret lidt i fanerne...

Går ud fra at det er der jeg skal kigge?
Avatar billede miss-g Seniormester
05. april 2011 - 19:56 #17
Jeg har ikke fået løst problemet.

Hvordan er reglerne - skal man kun give point til dem som kommer med et svar der løser problemet...?
Avatar billede bpb Seniormester
26. maj 2011 - 22:45 #18
Præcis samme problem fandt sin løsning på min Acer bærbare fra 2004 så sent som i går. Den kører Windows XP SP3. Netkortet understøtter ikke n-standarden. Den trådløse forbindelse til Homebox fungerer smukt, efter at jeg ændrede to af dens indstillinger:
  Trådløs indstilling "Blandet" ændres til "Kun 802.11g";
  Kryptering "TKIP/AES" ændres til "AES".
I Windows-dialogboksen "Vis trådløse netværk" / "Trådløs netværksforbindelse" var det nødvendigt at gå ind i "Skift avancerede indstillinger" nogle gange, vælge fanen "Trådløse netværk", markere Homeboksens netværk, og klikke "Fjern". Så forsvinder netværket fra oversigten. Det kommer igen af sig selv nogle sekunder senere i opdateret form. På den måde lykkedes det at oprette forbindelse.
Måske har du forlængst løst dit problem - men så kan andre måske drage nytte af ovenstående.
Avatar billede d-olsen Nybegynder
26. februar 2012 - 13:46 #19
bpb

TAK !

Har en ældre "lenovo thinkpad" og dit forslag virkede perfekt !
Avatar billede miss-g Seniormester
05. januar 2013 - 22:56 #20
Lukker gammel tråd. Ikke relevant længere (for mig i det mindste).