Avatar billede dallan2007 Nybegynder
16. marts 2011 - 10:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Optimal baggrundsfarve til blotlæggelse af billeder?

Måske et lidt underligt spørgsmål, men hvilken kontrastfarve er bedst når man tager produktbilleder som skal blotlægges i photoshop? Måske noget grasgrønt filtstof?
Avatar billede Six Nybegynder
16. marts 2011 - 11:24 #1
Jeg vil tro, blå er farven at gå med. Bluescreen teknologien virker til video, så hvorfor skulle den ikke virke med stillbilleder også? :)

Jeg tror nu også grønt vil virke fint, det skal nok bare være mere skrigende end græsgrønt.
Avatar billede Six Nybegynder
16. marts 2011 - 11:25 #2
Det kommer jo i øvrigt også helt an på hvilke farve/farver dit motiv har.
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
16. marts 2011 - 12:00 #3
Blue screen.... hmm ja du siger noget
Avatar billede prodic Mester
16. marts 2011 - 12:37 #4
Vil anbefale at du ikke anvender alt for farverigt materiale af hensyn til farveskin på dit produkt.
De fleste fotografter anvender - mig bekendt - en alm. hvid af selvsamme hensyn.
Selve fritlægning vil også blive bedre/nemmere hvis du anvender en hvid baggrund.
Ved f.eks. glasvarer eller lign. problemfyldte produkter vil du opleve betydelige farveskin og andre uhensigtsmæssigheder hvis du anvender en farvet baggrund.
Så meget afhænger af dine produkter og billedernes senere anvendelse.
Endnu mere afhænger af fotografen. Han/hun bør være eksperten som leverer det produkt du har brug for på den mest hensigtsmæssige måde.
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
16. marts 2011 - 15:27 #5
prodic, det blev netop til hvid baggrund i første omgang så smid et svar.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
16. marts 2011 - 15:30 #6
ja giver prodic ret. Brug en hvid, og gerne en omsluttende baggrund, hvor der fysisk er kanter op fra baggrunden som også er hvide, så du ikke får "støj" fra siderne.
Så skal du blot sikre dig ordenlig belysning.

Og hvis du synes der er for besværligt at klippe ud, så findes der masser af "østlige" firmaer der ikke laver andet end at fritskrabe billeder.

Vi fik f.eks. taget 5000 nye billeder af vores produkter, disse blev taget på hvid baggrund, og med hvide sider.
Efterfølgende blev de alle sammen sendt til Indien og der blev tilføjet klippestier i Photoshop. Så kunne vi selv lave resten.
Avatar billede prodic Mester
16. marts 2011 - 15:33 #7
dallan2007->
Du smider bare et svar selv og accepterer det. Ellers tak. :-)
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
17. marts 2011 - 13:22 #8
Okay så :o)

Takker alle ^^