Avatar billede nagstrup Nybegynder
13. marts 2011 - 15:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

DVD drev

Hej!
Jeg har et problem med mit disk-drev.
Når jeg sætter en brændt CD ind, læser den disken hurtigt og åbner den i iTunes som den plejer. Men når jeg sætter en normal CD på, med noget musik (prøvede Johnny Cash) sker der intet. Pc'en larmer og arbejder, men intet popper op på skærmen, og kan heller ikke åbner under computer dvd-rw-drev (E:). Det samme gælder for computer spil på originale CD'er.
Nogen ideer? Skal jeg finde diverse drivers på nettet, sende den ind til Fona, eller købe et helt nyt drev?
- Hilsen nagstrup
13. marts 2011 - 16:03 #1
Velkommen til E. ...

Den brændte CD kan så godt ses i Stifinder/Denne Computer ?
Er den 'bændt' på denne PC ?

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede nagstrup Nybegynder
13. marts 2011 - 16:15 #2
Tak :-)

Nej det er en CD jeg har fået af min guitarlærer, med nogle sange på.. Har ikke prøvet med andre brændte CD'er endnu.

- og det er Windows 7.
Avatar billede nagstrup Nybegynder
13. marts 2011 - 16:34 #3
* og ja den brændte CD kan også ses i denne computer, men ikke de originale CD'er + spil.
13. marts 2011 - 16:36 #4
... med andre ord - CD/DVD drevet kan nu kun se "egne" brændte skiver ?
Avatar billede nagstrup Nybegynder
13. marts 2011 - 16:38 #5
Nej, den brændte skive er en jeg har fået. Den er ikke brændt på denne PC.
13. marts 2011 - 16:44 #6
... Nyt CD/DVD drev - er blevet slidt/snavset/skævt ?
Avatar billede nagstrup Nybegynder
13. marts 2011 - 16:48 #7
Ikke hvad jeg ved af..
Men lyder det ikke mest som et software problem, når den kan læse brændte CD'er, men ikke "normale"?
13. marts 2011 - 17:05 #8
... Ved "Brændte" CD'er er sporet typisk lidt brederer, og så kan Laser/aflæser bedre fange den...
Avatar billede nagstrup Nybegynder
13. marts 2011 - 17:55 #9
Det vidst jeg ikke :-)
kan godt være at laseren så er blevet beskadiget på en måde.
Så tænker jeg vel det smarteste/nemmeste er, at aflevere den nede i fona, og få den til reparation? Eller hvad?  der er stadig ½ års garanti på.
13. marts 2011 - 18:13 #10
.... men du skal arrangere fuld bevis for fejlen, gerne på skrift.
Med alle DATA på PC'en iform af
* Købt dato
* Kviteringsnummer/garantibevis
* Serienummer
* Indleverings data
* Dit navn/adresse/tlf.

Det gør det lidt mere officielt/seriøst ...

Good Luck...

---

NB: Ta' BackUp af dine EGNE DATA på andet passende medie!!!
Avatar billede nagstrup Nybegynder
13. marts 2011 - 18:28 #11
yesyes, alt det skulle jeg gerne have et sted.
Men tak for hjælpen - og er allerede igang med at lægge forskellige sager hen på min ekstern hardisk ;-)
Avatar billede nagstrup Nybegynder
13. marts 2011 - 18:29 #12
Modtager du automatik disse omtalte "points" når du svarer på mit indlæg, eller skal jeg forære dig dem på en måde?
13. marts 2011 - 20:07 #14
Ping...

(Dette er så et [svar]... *S*)