Avatar billede trojgaap Nybegynder
12. marts 2011 - 17:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Smides af netværk efter installering af airport express

Jeg har installeret Airport Express så jeg kan spille musik på anlægget. Den kører over mit trådløse netværk og fungerer fint i ca 5 minutter men så bliver jeg smidt af. Det sker også når jeg ikke hører musik men bare er på nettet på computeren. Nogle der kender til dette? Jeg bruger en HP og ikke mac og derfor kan apple ikke rigtig hjælpe.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2011 - 17:31 #1
Har du andre netværk i nærheden af dig der kan lave ballade, så kunne du forsøge at skifte kanal på det trådløse net
Avatar billede trojgaap Nybegynder
12. marts 2011 - 18:53 #2
Det mener jeg ikke. Telenor har ændret på frekvensen ( hvad det så end betyder) men det hjalp ikke...men er det det du mener?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2011 - 19:04 #3
Det trådløse kører på en frekvens ja, og om Telenor kan skifte den fra deres sted det kan jeg ikke vide. Jeg kan her på mit tdc udstyr selv skifte mellem 10 forskellige frekvenser(mener jeg det er)
Avatar billede trojgaap Nybegynder
12. marts 2011 - 19:20 #4
Ok, vil tjekke vejledningen til routeren og se om jeg kan gøre det samme. Men det underlige er at min arbedsbærbare der bruger samme netværk ikke bliver forstyrret. Har fået nyt netkort til min hjemmecomputer (som jeg har installeret airporten på), men det hjalp desværre ikke... Andre ideer?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2011 - 19:27 #5
Nej ikke umiddelbart desværre. Trådløst internet er ikke mit favoritområde. Jeg er bare glad når det fungerer herhjemme.
Avatar billede trojgaap Nybegynder
11. juni 2011 - 21:11 #6
Problemet skyldes routeren der ikke har en switch funktion (tror jeg det hedder) - men købte et adapter kit, der består af to dele - den ene sidder forbundet til airporten via kabel og sidder i strømstik og den anden er forbundet til routeren på samme måde - herved er der via husets strøm forbindelse mellem router og airport.