Avatar billede kryger Nybegynder
11. marts 2011 - 22:49 Der er 1 løsning

Upload langsom gennem switch?

Hej eksperter,

Jeg har problemer med at min computer har meget langsom upload hastigheder, når jeg slutter det til min switch i mit netværk, som ser således ud...

Fiberboks => Router => Switch => Computer

Jeg får med denne opsætning ca. de lovede 50 Mbit download, men kun ca. 1 Mbit upload.

Hvis jeg tilslutter computeren direkte til Routeren (som har 4 LAN-porte), så får jeg fine upload hastigheder.

Fiberforbindelsen er 50/50, mens min router er en 10/100 Mbit på "LAN-delen", hvorimod Switchen og Computeren understøtter 10/100/1000 Mbit.

Jeg har forsøgt med andre 10/100/1000 Mbit switche med samme resultat.

Hvis jeg derimod skifter switchen ud med en gammel 10/100 Mbit switch fra 3Com - ja så får jeg fin upload hastighed!!??

Det kan lige nævnes, at jeg har haft min laptop sat til sammen med 10/100/1000 Mbit switchen og det giver INGEN problemer, så fejlen skal vel findes på computeren (evt. dens netkort?) eller hvad?

Alle forslag er meget velkomne!
Avatar billede kryger Nybegynder
11. april 2011 - 09:45 #1
Købte nyt bundkort, ram og cpu... Så virkede det hele igen :)