Avatar billede eholmann Nybegynder
04. marts 2011 - 21:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort "udvidelse".

Hej.

Jeg behøver hjælp til følgende:
Jeg har købt en ny 24" skærm, som er taget i brug uden problemer. Den får signal via VGA. Imidlertid er jeg blevet fortalt, at jeg vil få et bedre billede med DVI tilslutningen, men hvad kræver det?
Hvis jeg forstår det rigtigt, har jeg et on board grafikkort, som hedder:

Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Family
    Memory    128 MB
    Memory type    2
    Driver version    6.14.10.4764

Der er en glimrende manual med maskinen, som fortæller, at der er en PCI Express X 16 slot (ledigt). Kan jeg benytte dette til et grafikkort med DVI udgang til min LED-skærm og i såfald hvilket (eksempel). Min PSU er vist kun på 275 W og det skal nok med i evt. løsningforslag!

Dejlig PC gennem 5 år og den bruges ikke til spil!

Øvrige oplysninger om min PC:

MS Windows XP Media Center Edition Professional 32-bit SP3
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
1.5GB Dual-Channel DDR @ 200MHz (3-3-3-8)
MB: Manufacturer AOpen  Model EZ915
Brand    Phoenix/Award Technologies, LTD
Version    6.00 PG
Date    01/26/2005

Yderlige oplysninger kan leveres, hvis nødvendigt!

Da jeg er hel ny i dette forum, håber jeg på at "havne" i den rette afdeling.

Venligst - Holman
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2011 - 21:38 #1
DVI eller VGA: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1142459726

Kategorien kunne ikke være bedre valgt :)
Avatar billede eholmann Nybegynder
04. marts 2011 - 21:48 #2
Hej John og tak for (særdeles) hurtigt svar.

Ja, jeg har også været på Fladpabels, men åbenbart ikke ledt tilstrækkeligt.
Ser ud til at kunne bruges og så er det nok bare et spørgsmål om den fysiske plads i min "skoæskemaskine".
Har jeg gjort rigtig er der points til dig og tak herfra.
Mvh - Holman
Avatar billede eholmann Nybegynder
05. marts 2011 - 16:02 #3
Hej igen.

Hvis en eller anden kunne hjælpe i forbindelse med ovennævnte....?

Har DU erfaring med Aopen XCcube EZ945 og plads til eksempelvis et grafikkort, som hedder:

HP Nvidea GeForce 310 (PCIe X 16 kort) vil jeg meget gerne hører fra DIG.

Ang. strømforsyningen, som er på 275 W. Er det ok?

Mvh - Holman
Avatar billede eholmann Nybegynder
19. marts 2011 - 01:24 #4
Jeg har løst ovennævnte med et Nvidea GeForce PCIe x 16 kort. Alt kører perfekt. Bios kunne selv finde ud af, der var installeret et nyt kort.
Mvh-Holman