Avatar billede trille1616 Nybegynder
03. marts 2011 - 18:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne link i mails!

Har haft installeret Google Chrome, har derefter afinstalleret Chrome igen. Jeg kan derefter ikke aktivere et link direkte i Windows Mail. Det har jeg hidtil kunnet. Mit styresystem er Windows Vista.
Har nogen et forslag til en løsning?
Avatar billede vejmand Juniormester
03. marts 2011 - 19:06 #1
Hvilken browser bruger du nu? Den skal sættes til standard-browser, så funker det igen.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. marts 2011 - 19:07 #2
Hvis det er IE, så: Funktioner -> Internetindstillinger -> programmer.........
Avatar billede pstidsen Novice
03. marts 2011 - 19:10 #3
Jep, det har jeg. Gå til: Kontrolpanel\Programmer\Standardprogrammer\Angiv tilknytninger i windows stifinder. Scroll helt ned i bunden. Der vil du se nogle protokoller. De der er interessant for dig er HTTP og HTTPS. De skal ændres til det program du vil åbne links med. (nu når du er der så sæt lige FTP protokollen til programmet også... Hvis du nu engang skulle til at lave hjemmesider ;))
03. marts 2011 - 19:47 #4
Sådan går det tit, når man har/har haft 'alternativ' browser instaleret...

IE - Funktioner - Internetindstillinger - Programmer - Standard Webbrowser - [Benyt som Standard] ...

http://windows.microsoft.com/en-GB/windows7/Change-your-default-web-browser
Avatar billede trille1616 Nybegynder
07. marts 2011 - 18:15 #5
Tak for hjælpen, det var lige den nemme løsning jeg ku' bruge.
Avatar billede trille1616 Nybegynder
07. marts 2011 - 18:19 #6
Tak for dit svar, men jeg ku' ikke få dit forslag til at fungere.
Avatar billede pstidsen Novice
07. marts 2011 - 18:23 #7
er problemet løst?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. marts 2011 - 18:27 #8
Hmmm, hvad mener du egentlig?????
Først skriver du tak for hjælpen, og bagefter at det ikke fungerer. Og så ender du med at tage point tilbage?????

Nok ikke lige fremgangsmåden, hvis du ønsker hjælp herinde i fremtiden......
Avatar billede trille1616 Nybegynder
07. marts 2011 - 18:39 #9
Beklager. Men har i bedste forvisning svaret dig at det virker!
Har så åbenbart givet et svar til en anden venlig rådgiver, men som er havnet hos. Det beklager jeg. Skulle jeg en anden gang få brug for hjælp herindefra, så er du vel ikke den eneste, som vil svare.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. marts 2011 - 18:47 #10
Du skriver ikke hvilket forslag du brugte. Det gør man normalt.
Herefter tager du de udlovede point tilbage, det gør man normalt ikke.
Den normale fremgandmåde er, at bede om "Svar" fra hjælperen, og så tildele point.
Og nej, jeg er ikke den eneste der vil hjælpe herinde, men du vil opdage at mange ikke vil hjælpe, hvis du fortsætter med at tage de udlovede point tilbage.
Men det er selvfølgelig dit eget valg.  :-)

Her kan du læse om brugen af Eksperten: http://www.eksperten.dk/faq