Avatar billede levinuet Nybegynder
03. marts 2011 - 16:53 Der er 20 kommentarer

Jeg har bare sat den her da jeg ikke viste hvor ellers.

Hej! :) jeg vil bare spørge jer om de fleste hjemmesider egenligt bliver bygget fra bunden hvor at du sidder og skriver koder som html og alt muligt! :) fordi at det er jeg gået i gang med at lave. Men nu vil jeg så spørge jer om hvad jeres mening er og om i synes jeg skal gøre det fra bunden altså med html body <p> osv eller hvad?

jeg vil også spørge om hvad de prof hjemmesider som www.mobilsiden.dk er lavet ved? altså tror i eller ved at de er lavet fra bunden hvor at du starter med alt det der body osv? eller om de har gjort noget andet! :)

jeg ved ikke om det her virker men prøver det alligevel! :)
klik
<a href="http://www.mobilsiden.dk/her</a>

vi du vil hen på mobilsiden.dk! :)
Avatar billede levinuet Nybegynder
03. marts 2011 - 16:54 #1
Det virkede ikke! :)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. marts 2011 - 17:06 #2
klik her hvis du vil hen på mobilsiden.dk! :)

Forklaring: http://www.eksperten.dk/guide/1325

Ved godt det ikke er svar på dit spørgsmål, syntes bare du skulle vide det alligevel.  :-)
Avatar billede levinuet Nybegynder
03. marts 2011 - 17:15 #3
Sådan her? vis du vil til mobilsiden så klik (url=http//www.mobilsiden.dk)her(/url)
Avatar billede levinuet Nybegynder
03. marts 2011 - 17:15 #4
How! :)
Avatar billede levinuet Nybegynder
03. marts 2011 - 17:15 #5
hov mente jeg! :)
Avatar billede levinuet Nybegynder
03. marts 2011 - 17:19 #6
(url=http://www.mobilsiden.dk/)Tekst her(/url) jeg kan altså ikke finde ud af det ! :)

Men jeg søger stadig hjælp til det som jeg skrev deroppe! :)
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
03. marts 2011 - 17:21 #7
Hej levinuet

De fleste hjemmesider, som virksomheder eller freelance laver er stort set altid lavet fra bunden. Hjemmesiderne bliver lavet med koder som html, css, php osv. Layoutet/Designet bliver typisk lavet i programmer som photoshop i små billeder, som til sidst bliver sat ind på hjemmesiden via koderne.

MVH Christian (:
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2011 - 17:22 #8
#3 - der mangler et : før //
og jeg gætter på, at link skal i "
(url="http://www.eksperten.dk/spm/933146")her(/url) testes
virker dette link, så er det svaret.
Avatar billede levinuet Nybegynder
03. marts 2011 - 17:26 #9
Kan man få photoshop gratis eller skal det koste penge?:)
Avatar billede pstidsen Novice
03. marts 2011 - 17:27 #10
Velkommen til

Luk venligst et af de ens spørgsmål ved at lave et svar og så acceptere det ;)

jeg ved ikke om det her virker men prøver det alligevel! :)
klik
<a href="http://www.mobilsiden.dk/ (...)

vi du vil hen på mobilsiden.dk! :)

Nej html koder virker IKKE på eksperten.dk. Det ville også være dumt da, man så ikke kunne skrive noget kodning fra sin hjemmeside og få hjælpe til det uden, eksperten.dk udførte hvad der stod ;) I stedet skal du bruge BB-codes. I dit tilfælde skal du skrive: (url=www.mobilsiden.dk)klik her(/url) og så udskifte () med []. Så ser det sådan ud: klik her
Faktisk er dit html tag også forkert. Det skulle se sådan her ud: <a href="www.mobilsiden.dk">klik her</a>. Se ALLE tags man kan bruge på siden ved at klikke her.

Tilbage til spørgsmål.... *GG*
Jeg tror de fleste sider - også de prof - er lavet fra bunden. Der er jo firmaer indenfor den branche.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. marts 2011 - 17:27 #11
Som der står i linket jeg lagde, så skal i erstatte alle () med []

Det hjælper ofte at læse de links der bliver lagt.  :-)
Avatar billede pstidsen Novice
03. marts 2011 - 17:37 #12
Det ruller da ind her.... :-O

Det mest professionelle (Adobe Photoshop CS5) koster DKK 7,912.50.

Det mindre professionelle (Adobe Photoshop Elements 9) koster US$119.99/DKK 644,92.

Et godt gratis alternativ kan være sumopaint. Eller gimp. Eller måske picassa.
Husk det er GRATIS programmer=ikke lige så gode ;)
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
03. marts 2011 - 17:43 #13
Ja som pstidsen siger koster photoshop cs5 penge, men jeg ville til hver en tid heller benytte photoshop cs5 frem for gratis programmerne (:
Avatar billede levinuet Nybegynder
03. marts 2011 - 17:47 #14
Men hvordan skal jeg designe min website med dem? :)
Avatar billede pstidsen Novice
03. marts 2011 - 17:57 #15
Vil foreslå de lukker dette spørgsmål og laver et nyt her: http://www.eksperten.dk/spm/Design/

>ChristianRLarsen Selvfølgelig ;) det er ALTERNATIVER. Der er jo ingen grund til at skyde 7000 efter et program, hvis man kan klare sig emd et gratis program :)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2011 - 18:02 #16
nu lige 'mobilsiden.dk' se i bunden - der er link til
http://www.scandesigns.dk/
så de har skruet det sammen, og det er baseret på en standard-pakke med individuelle tilretninger.
Avatar billede levinuet Nybegynder
31. marts 2011 - 17:33 #17
Hej jeg har nu fået købt photoshop cs5:) men jeg har lavet siden i 1000 1000 bare:) Så ved jeg ikke hvad jeg skal køre! nogen der kan give mig en tutorial med photoshop hvor at der er en der laver en hjemmeside i photoshop
Avatar billede pstidsen Novice
31. marts 2011 - 17:39 #18
Avatar billede zerocrash Nybegynder
09. juli 2011 - 23:38 #20
Mon ikke det er på tide at lukke denne?