Avatar billede echelon2001 Juniormester
03. marts 2011 - 07:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjerne synk mappe fra XP ? panik :-(

Hej

Har et mega problem jeg håber i kan hjælpe mig med.

På mit arbejde har jeg en bærbar, som jeg tager med ud i marken når jeg skal arbejde offline, det vil sige at når jeg lukker pc ned laver den en synk med de filer/mapper som jeg har valgt på serveren, hvor drev bogstaverne er i stifinder, den laver også synk når jeg starter pc op når jeg er på arbedet igen, så de filer jeg har arbejdet med offline bliver overført til serveren.

MEN nu har vi fået ny server med nyt navn, stadig de samme mapper som bliver delt, og har derfor lavet et nyt synk så jeg stadig kan have mine filer med ud af døren, men den vil stadig lave en synk med de gamle filer/server selvom de ikke findes, og når jeg arbejder offline gemmer den stadig filerne i det gamle synk bibliotek, som så ikke kommer nogle vegne, hvordan kan jeg fjerne de gamle synk mapper HELT så de ikke kan ses nogle steder ?? har prøvet at fjerne flueben i funktioner i stifinder, men de gamle mapper kommer stadig frem, er det en ny brugerprofil jeg skal ha lavet så de gamle biblioteker ikke kommer frem eller hvordan ? håber i kan hjælpe mig :-)
Avatar billede echelon2001 Juniormester
03. marts 2011 - 07:50 #1
Glemte lige at skrive at det er XP pro min bærbar har installeret.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
03. marts 2011 - 08:38 #2
Sidder på en Win7, så det er så godt som jeg hukommelse nu er til... :-)

Åben stifinderen og gå i menuen funktioner, vælg Synkronisere. I det nye vindue burde du kunne trykker indstillinger, og her mener jeg du kan fjerne de mapper som du ikke vil synkronisere.

Er dog lidt i tvivl om det skal ske, mens du er på netværket eller om du kan gøre det offline.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
03. marts 2011 - 08:40 #3
Virker det ikke, så ville jeg starte helt forfra. Så sørg for at du har alle filer lagt et sted, hvor du kan få fat i dem igen.

Hvis du så går i kontrolpanelet, åbner mappeindstillinger, vælger fanbladet offlinefiler, så kan du vidst helt stoppe synkroniseringen.
Avatar billede echelon2001 Juniormester
06. marts 2011 - 08:46 #4
der er ikke noget der virker, så det var en ny profil der skulle laves :-( lukker