Avatar billede kholst Nybegynder
30. juli 2001 - 08:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Anti-virus på Exchange server 2000

Jeg har en win2000 DC med exchange 2000 som jeg gerne have sat noget antivirus på.

Vigtigst er at den renser i alle indkommende mails mod orme.

Jeg har ikke så meget forstand på anti-virus porogrammer - så jeg har behov for at få begrundet et evt valg.

Jeg tænker bl.a. på anti-virus programmet brug af systemresourcer, pris m.v.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. juli 2001 - 08:43 #1
Jeg hygger mig til dagligt med 15-16 servere, hvoraf en kører Exchange. Vi har med stor tilfredshed brugt Trend Micro\'s Enterprise Solution Virus Scand.

Læs meget mere på http://www.antivirus.com/products/

Programmet forhandles bla. af Ravenholm (www.ravenholm.dk)

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. juli 2001 - 08:43 #2
scand = scan - men det er vel ingen overraskelse ;)
Avatar billede kholst Nybegynder
30. juli 2001 - 09:22 #3
Er det scan mail 2000 ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. juli 2001 - 09:27 #4
Avatar billede erp Nybegynder
29. august 2001 - 00:36 #5
Jeg vil anbefale Norton Antivirus for Exchange (nyeste version kører på Exchange2000 med SP1) da den er i stand til at scanne via VAPI interfacet, og ikke behøver MAPI (kan dog konfigureres til begge).
VAPI er meget hurtigere end MAPI da programmet ikke behøver at åbne hver mailbox som en account.
VAPI har dog ikke (af samme grund) mulighed for at sende mails med besked om fundne vira mm, men benytter man begge samtidig, vil VAPI scanne, og hvis den finder noget, træder MAPI ind og overtager så der alligevel kan udsendes mails med advarsler.
Produktet forhandles også af Swanholm/Ravenholm, og er beskrevet på HTTP://www.symantec.com
/Eric.

PS. Jeg ved ikke om Trends løsning er i stand til det samme...
Avatar billede kholst Nybegynder
29. august 2001 - 08:13 #6
Jeg har købt licens til Norton AntiVirus Corporate Version 7.5.
Jeg har dog ikke haft tid til at installere det endnu.
I pakken følger flg. med:
1.cd: Symantec System Center
2.cd: Virus pretection for dekstops and file servers.
3.cd: Virus pretection for Gateways, firewalls and groupware.

Jeg lægger 50 ekstra point oveni til den der kan guide mig helt igennem installationen af AntiVirus.

Vores system ser sådan ud:

- win2000 server, DC, exchange 2000, roaming profiles,
- win2000 server, filserver, webserver og TM-services.
- 8 klienter m. win2000 pro.

Hvordan skal det sættes op med server groups, managed clients m.v.

Vi plan lægger inden længe at opstille en ekstra server med win2000 server som Termial-server.

Avatar billede kholst Nybegynder
30. november 2001 - 12:40 #7
Har selv løst det med hjælp fra anden side.