Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2011 - 13:34 Der er 2 kommentarer

Remote access til ekstern harddisk

Hej alle I eksperter.

Jeg har investeret i en iomega 1t. ekstern harddisk. Den har remote access som i en vis udstrækning virker fint.

Dog er det sådan, at når jeg kalder harddisken fra en anden pc, kommer jeg blot ind i administrationsmodulet. Som jeg ser det, har jeg IKKE adgang til mine mapper herfra.

Når jeg læser manualen, ser det ud som om man blot skal indtaste WAN IPen for at få kontakt til mapperne. Når jeg gør det, er det jeg kommer i forbindelse med administrationen og ikke mapperne.

Er der noget jeg har misforstået eller gør galt.

Venlig hilsen
Claus
Avatar billede Blandy Praktikant
02. marts 2011 - 14:12 #1
Når du siger fra en anden pc, mener du så ude fra? altså uden for dit hjemmenetværk?

Du skal muligvis lave profiler i softwaren til din HDD. Følger der ikke noget software med?
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2011 - 15:00 #2
Hej Blandy.

Ja jeg mener fra en anden pc, det er jo netop det der er meningen med remote access. Mener ikke der følger andet med, end det der er installeret på min hjemme-pc.

Jeg får jo også godt nok adgang til HDD men kun til administrationmodulet, ikke til de mapper der liger på den.

Jeg koiprer lige hjælpeteksten ind:

Using Remote Access

Once you have enabled remote access and port forwarded your remote access service, you can access your Home Media Drive via from almost any web browser.

To access the remote access server from the internet enter http://<WAN IP address> or http://<TZO web address of the Home Media Drive> in your web browser.

Once you have logged in, the Home Media drive will present you with a list of all available shared folders. Click on the shared folder you wish to access the files in that folder. Although all folders are listed, you will only be granted access to shared folders where you have been configured as a user. Clicking on a file icon will display the file if it is a file type understood by the Home Media Drive. Other files will be automatically downloaded to your compter.

Det er denne mulighed jeg ikke ser.

Håber meget på hjælp.

./Claus