Avatar billede Jeanne2011 Nybegynder
01. marts 2011 - 11:25 Der er 5 kommentarer

HJÆLP - Fremtidens fødevareproduktion mht. globale opvarming

Hej alle sammen ;)

Tænkte på om der ikke var en det er rigtig god til sådan noget med fremtidens fødevareproduktion mht. globale opvarming :D

Har søgt en del, men syntes ikke rigtig jeg kan finde noget om emnet! (:

Spørgsmålet er:

Hvordan skal fremtidens fødevareproduktion se ud, hvis vi skal tage hensyn til den globale opvarmning?

Hilsen Jeanne.
Avatar billede AViGu Nybegynder
01. marts 2011 - 11:36 #1
Kød dyrket i reagensglas. Kunstig fremstillede afgrøder, så vi kan bruge den naturlige vækst til Bio-ethanol :)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2011 - 12:42 #2
spis lokale fødevarer - undgå kød.
Hvis opvarmningen bliver til noget, så kan vi nok få fx appelsiner alligevel. ;)
Og bliv hjemme i ferier (en typisk t/r til Thailand koster i CO2 svarende til 5000 svinekoteletter pr rejsende).
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2011 - 15:03 #3
jeg er glad for den globale opvarmning - havde vi ikke haft den havde der været 40 graders frost i danmark

m.v.h
Avatar billede sergei_ Juniormester
01. marts 2011 - 15:51 #4
Når klimaet ændrer sig vil gigantiske frugtbare områder gradvist blive tørrere og ørken. Andre områder, som i dag er tundra vil gradvist blive frugtbare.

Vandstanden vil langsomt stige, så visse lavtliggende områder vil blive oversvømmet. Dog ikke noget der virkelig betyder noget med mindre man bor på Maldiverne, i Danmark, Holland, eller Bangladesh.

Når vi løber tør for olie og gas, vil det betyde et drastisk fald i fødevareproduktionen. Kombineret med den eksploderende befolkning, vil vi se udbredt hungersnød og sandsynligvis krig.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2011 - 16:58 #5
ja der er mange teorier og hver gang de folkevalgte får en ide koster det penge altså fra dem der ikke har så mange

1 kilometer nede i jorden kan vi hente gratis vamt vand op men det passer ikke dong da deres forsøg kører på 3 år.
hu hejsa hvor det går
bae en strø tanke