Avatar billede Dibas Nybegynder
28. februar 2011 - 16:11 Der er 3 kommentarer

Forslag til bedste Nas der kan afspille divx film og undertekster

Er der nogle herinde der kan et løsningsforslag på følgende problem.

Jeg har idag installeret wild media server på min stationærer pc og det spiller 100 %  den kan afspille alle slags film og tager underteksterne med hvis de hedder det samme som filmen.

Men jeg er træt af at min pc skal køre hele tiden og kunne godt tænke man at flytte det over på en nas men er i tvivl om dette problem kan løses.

Jeg har prøvet at installerer en demoversion af TWONKY Media Server (som følger med en qnap nas) på min pc men kunne ikke få undertekster frem på film (selvom de hed det samme som filmen )

Så hvis i kender en løsning ville jeg blive meget glad.

Ps.Det skal lige siges at jeg streamer til 2 sony bravia tv med
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
28. februar 2011 - 16:14 #1
En NAS afspiller ikke filmene, det gør det udstyr der forbinder til skærmene.
I dit tilfælde er det din computer eller mediecenter der skal kunne afspille filmen. Der findes også nyere fjernsyn der kan afspille DivX. Disse forbinder så til NAS for at streame indholdet af filerne.

NAS = Network Attached Storage.
Avatar billede Dibas Nybegynder
28. februar 2011 - 17:23 #2
Hej Mcb2001

Tak for dit svar, jeg er godt klar over at en NAS dybest set kun er en lagerenhed, men på de fleste nasér finder der en række installeret programmer feks. raid, backup softvare bit-torrent osv osv  og på qnap´s nas serie til hjemmebrug finder der et program der hedder TWONKY Media Server  som afspiller de film foto mp3 filer osv man måtte ønske og her er det så mit spørgsmål kommer.

Har i kendskab til en eller flere nas/ mærker der har et sådanne program og som kan finde ud af at afspille film og undertekster hvis de ligger i samme mappe ?
Avatar billede mika_p Nybegynder
04. marts 2011 - 08:14 #3
Hej Dibas

Jeg har selv leget med det på min Synology NAS og det virker fint med mindre filer trådløst men når der skal streames er det mere det trådløse der ikke kan følge med. Jeg har været glad for en Synology DS107+ i snart 4 år og mangler nu lidt mere processor kraft så opgraderer snart. Det er det eneste minus ved den at den som web server med php og sql skal have lidt muskler. ellers er den fin enda som print server, download station. Jeg har også testet audio station med 31000 mp3 filer og det virker udefra (husk at der skal dannes index og thumpnails osv. hvergang du giver den nyt materiale til fx. photostation, derfor skal man ikke tage en med lille hjerne...)
Jeg har ladet mig fortælle at den har en relativ god bruger interface.
Den er da værd og undersøge vil jeg sige.