Avatar billede bjk87 Novice
28. februar 2011 - 13:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Web server hardware indhold

Hej, jeg er forholdsvis ny indenfor branchen.

Jeg har en opgave hvor jeg skal specificere hardware indhold af en web server og hvorfor jeg netop vælger denne hardware type.

Min virtuelle hjemmeside er bare en webshop hvor man kan købe tøj, som serveren skal kunne håndtere med ca. 200 besøgende hver dag. Nogle der er søde og rare at forklare mig hvad en server skal indeholde af hardware ? :)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
28. februar 2011 - 16:08 #1
Umiddelbart dækker din beskrivelse ikke hvad opgaven egentlig går ud på.

Hardware kan være meget forskelligt alt efter krav.

Skal der køre IIS og SQL på serveren, skal der kun køre IIS?
Er det ren HTML, ASP eller ASP.NET?

Det går heller ikke ud på hvor mange der kommer ind på siden, men hvor mange samtidige brugere i forventer. For har du 200 inden for samme 5 minutter eller 200 over hele døgnet med ca. 20 minutter imellem hver?

Der ud over skal du tage stilling til om serveren skal stå i et rackskab, være en "tower" løsning, eller skal ind i et eksisterende blade-miljø?`

Der ud over skal du være bevist om hvilke yderligere krav der er, f.eks. om det skal være en HP, IBM eller DELL maskine da der er aftale med den pågældende?

Og så skal du tænke på om det skal kunne skaleres eller om det ikke er relevant?

Men når alt det er sagt, så vil jeg selv anbefale en HP DL360 G7 - den billigste, og så placere fire harddiske a 146 GB i 2 gange RAID 1.
Så får du fint med RAM, HDD, CPU og mulighed for ILO, samt allerede integreret WriteCache og andet. Samt redundans på HDD.

Og så vælge "Windows Server 2008 R2 webserver edition" som software.

Har du også brug for SQL ville jeg måske overveje "Windows Server 2008 R2 Standard Edition".
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
28. februar 2011 - 16:09 #2
Og ikke mindst - når det er en webshop/web løsning ville jeg til hver en tid overveje bare at købe en virtuel maskine et sted, eller endnu nemmere, blot et webhotel...
Avatar billede bjk87 Novice
01. juli 2012 - 19:11 #3
Hej mcb2001. vil du smide et svar, her lang tid efter ? :)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
02. juli 2012 - 07:11 #4
selvfølgelig.

Hvad blev status på opgaven?
Avatar billede bjk87 Novice
02. juli 2012 - 17:45 #5
Status blev til et 10 tal ;)