Avatar billede dumdum Nybegynder
24. februar 2011 - 10:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Spændende firefox-udfordring (skriv/søg/genvej)

Hej

Jeg bruger ret ofte funktionen "Begynd søgning mens du taster". Men hvis man søger i links, og det ikke er det første ord, man skal bruge, så kan man trykke ctrl+f og så alt+n for at springe til det næste rigtige ord.

Hvis det så er et link, man gerne vil åbne, så kan man IKKE trykke på enter-knappen, fordi det så betyder, at man bare springer endnu videre til det næste søgeresultat. I stedet for at åbne linket.

Er der en smart måde, man kan undgå det på, så man kan åbne et link uden at bruge musen, men at bruge tastaturet tastaturet?

Tak på forhånd for assistancen
Avatar billede Vandreren Novice
24. februar 2011 - 15:43 #1
Det kan gøres på to måder.

Hvis du insisterer på at bruge Ctrl+F, så skal du trykke på [Esc] for at afbryde søgningen. Derefter kan du taste [Enter].

Den anden måde er at søge ved at taste skråstreg [/] i stedet for Ctrl+F. Her kan du indtaste dit søgeord og taste [Enter] direkte.
Avatar billede dumdum Nybegynder
24. februar 2011 - 18:06 #2
Tak for dit svar.

Det er ikke så meget, fordi jeg insisterer på at bruge ctrl+f. Jeg har slået funktionen til, at den starter søgning, når jeg begynder at taste. Men hvis jeg nu ikke vil åbne det første søgeresultat, så bliver jeg nødt til at springe videre til det næste (rigtige) link med alt+n. Og så er det, det går galt, når man trykker enter.

Men det lader til, at den eneste løsning er at komme ud af søgningen igen ved at trykke esc, når det rigtige link er nået?
Avatar billede Vandreren Novice
24. februar 2011 - 18:19 #3
Ja, det er mig bekendt den eneste løsning, når du bruger den søgemetode.
Avatar billede dumdum Nybegynder
25. februar 2011 - 10:20 #4
Okay - det er noteret. Tak.