Avatar billede nicman Nybegynder
23. februar 2011 - 13:13 Der er 5 kommentarer

jQuery - Animate (marginLeft)

Hej.
Jeg har fornyligt fået et problem med animate funktionen i jQuery.
Funktionen bruges til et galleri-system, som du kan se på dette:
http://pieszak.bangsoe.com/lookbook-autumn-2010/

Funktionen animate bruges til at ændre størrelsen på marginLeft, alt efter om man vil frem og tilbage i billederne. Problemet er så, at efter man er gået frem, altså trykket next, et større antal gange, så er det som om at animate funktionen starter forfra med at animere fra marginLeft 0 til f.eks. 10480, i stedet for at gå fra nuværende billede f.eks. 9000 til 10480.

Er der nogen der kender en løsning på dette? Det ser underligt ud, at den går amok efter et par mange billeder, men FØRST efter mange billeder.
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. februar 2011 - 13:58 #1
Ved godt det ikke er et svar på dit spørgsmål.
Men har du evt. overvejet at bruge dette plugin til dit slideshow:
http://jquery.malsup.com/cycle/after.html
Avatar billede nicman Nybegynder
23. februar 2011 - 14:08 #2
Det har jeg også prøvet, men kunden ønsker billederne i 100% højde, og det kunne jeg ikke få dit linkede plugin til at virke med - Tak alligevel.
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. februar 2011 - 14:47 #3
Hvis du kigger her: http://jquery.malsup.com/cycle/options.html

Der er en option som hedder HEIGHT.
Har du forsøgt at angive fast højde der ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. februar 2011 - 14:53 #4
Avatar billede nicman Nybegynder
25. februar 2011 - 11:10 #5
Kan man med denne kode lave så der kommer en lille tekst i en div, som skifter efter hvilket billede det er ? - og tak for eksempel :)