Avatar billede mega-hawk Nybegynder
22. februar 2011 - 15:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjemme netværk hvordan?

Jeg sidder lige for første gang og prøver at få mine 2 computer til at kunne dele en mappe på mit netværk.

Jeg har sat Netværksregistreting og fildeling til i windows.
Har givet begge computer samme WORKGROUP og de finder også hinanden på mit net.
Så har jeg lavet en mappe og valgt Del men når jeg så med den ene computer prøver at gå ind under den anden forlanger den bruger navn og kode???

Så jeg gør vel et eller andet forkert?
Avatar billede lzs Nybegynder
22. februar 2011 - 15:46 #1
Du indtaster bare oplysningerne som den computer du sidder ved har.
Avatar billede magic-mouse Novice
22. februar 2011 - 16:09 #2
højre click på mappen du vil dele, og vælg "del på netværk" (kan variere alt efter windows version).

Gå igennem guiden der.

find computeren ved at skrive [Windows Key] + R i feltet der skriver du \\Computernavn\Share_navn og trykker på OK,

Så skulle du befinde dig på mappen du har delt.

Computer navn finder du ved at højre clicke på denne computer->Egenskaber og i fanen "Computer navn".

Share navn sætter du i delings guiden.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
22. februar 2011 - 16:21 #3
Er ikke lige med folkens...

Altså jeg kører win vista på begge mine computer.

De har samme workgroup Mine-Computer
Og computernavnene er så geniale som
Computer1 og Computer2

I start og Netværk ser jeg som sagt fint både Computer1 og Computer2

Går jeg fra computer1 under computer1 så no problem

Tager jeg fra computer1 til computer2 er det den vil have login oplysninger...
Kan man ik skippe de oplysninger eller hvad er det i mener jeg skal skrive der?
Avatar billede magic-mouse Novice
22. februar 2011 - 18:46 #4
Ved login oplysningerne skal du bruge en godkendt bruger på den anden computer.

Det er ikke så svært, du sætter bare en bruger op under kontrol panelet.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
22. februar 2011 - 19:07 #5
aha så jeg skulle oprette en bruger på den ene computer det vidste jeg så ikke...

Nå magic-mouse du fik det jo til at virke så kast et svar :o) og tak for det.

Og også tak til dig lzs
Avatar billede magic-mouse Novice
22. februar 2011 - 19:56 #6
Her har du svaret

Du kan bruge en eksisterende bruger men det er få som faktisk anvender brugere istedet for bare at have computeren logge ind automatisk :)
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
22. februar 2011 - 20:07 #7
Hvordan får man computeren til at logge ind automatisk?
22. februar 2011 - 20:16 #8
Ref #7 ->
Èn bruger og uden login kodeord/passwd ...