Avatar billede wicked Juniormester
22. februar 2011 - 13:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HP Deskjet 5655 Automatisk dobbeltsiddet udskrift

Hey Eksperter!

Jeg har en HP Deskjet 5655, den har fungeret upåklageligt under windows xp hvor den kunne lave dobbeltsiddet udskrift fra f.eks. Publisher. Dvs. den udskrev først den ene side trak den derefter ind i printeren igen, vendte den og udskrev på den anden side.

Denne funktion er dog ikke tilgængelig med de drivere der følger med i Windows 7 og HP skriver på deres hjemmeside at de eneste drivere der findes til denne printer er dem der er inkluderet i windows 7.

Er der nogen der har løsningsforslag til dette ? :)

//Wicked
Avatar billede wicked Juniormester
22. februar 2011 - 13:33 #1
Det skal siges at jeg sagtens kan få den til at printe den ene del af f.eks. et kort på den ene side og derefter vende papiret og sætte det i igen, og udskrive på den anden side. Men da printeren før selv har kunnet vende papiret ville jeg meget gerne have den til dette igen :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. februar 2011 - 11:49 #2
Du må ind i driverindstillingerne og finde noget "Avanceret" opsætning.

Her skal du lede efter en funktion, kaldet "Duplex", og slå den til.
Avatar billede wicked Juniormester
23. februar 2011 - 17:45 #3
Jeg har været rundt og søge i driver indstillingerne, men kan intet finde. Min egen teori er at den driver der følger med windows 7 er for "simpel" og jeg skal bruge en "fuld version" for at få denne funktion med. Men det er kun en teori :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. februar 2011 - 19:56 #4
Næppe - Duplex funktionen er med garanti en del af alle Microsoft standarddrivere, hvis funktionen findes på printeren.

Kan ske du går ind i den forkerte "egenskaber" menu, for den er flyttet lidt i Win7.

Fra kontrolpanelet vælger du "Enheder og printere", højreklikker på printeren og vælger PRINTEREGENSKABER, nogenlunde i midten... (ikke som i "gamle dage" den nederste egenskaber).

Jeg har for sjov installeret driveren for en 5600 serie printer på en Win7 x64. Når jeg går ind i "printeregenskaber", vælger jeg faneblad "Enhedsindstillinger", hvor den nederste funktion (under installerbare indstillinger) hedder "Duplexenhed (til to-sidet udskrivning)". Denne er som standard "Ikke installeret", og det er den du skal slå til.
Avatar billede wicked Juniormester
23. februar 2011 - 20:02 #5
Okay det lyder virkelig godt, jeg har ikke mulighed for at prøve det af i aften, men jeg gør det som første imorgen. Takker indtil videre :)
Avatar billede wicked Juniormester
24. februar 2011 - 10:07 #6
Det virkede perfekt! Tusind tak, smid et svar og du skal få dine velfortjente point :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. februar 2011 - 19:19 #7
Tillykke :-) - husk evt. at kigge rundt derinde, om andet skal slås til...