Avatar billede mega-hawk Nybegynder
22. februar 2011 - 11:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HDMI og lyd på tv

Hej.

Efter en formatering af min computer har jeg fået problemer med lyden via hdmi til mit tv.

Har haft problemet før, men mener bare der var en lille opsætningsfejl og jeg kan ikke huske hvad jeg gjode.

Nå men lidt facts

Kører windows Vista

I enhedshåndtering under lyd har jeg

Enheden High Definition Audio
Realtek High Definition Audio

Og under skærmkort mit
Nvidia GeForce 9600M GT

Alle driver osv er installeret korrekt.

Går jeg ned i højer hjørne og højer klikker på min højtaler og vælger egenskaber ser jeg også at den har valgt min  Digital outputenhed (HDMI) altså den som det skal være

Så starter jeg noget med noget lyd på og straks så kan jeg se den grønne bar går op (altså der kommer da noget et sted)

Men der kommer igen lyd over til fjernsynet.

Har skruet op for det og har prøvet at skifte HDMI stik men ingen af delene hjælper.

Hvor er fejlen?
Avatar billede Blandy Praktikant
22. februar 2011 - 11:44 #1
prøv at åbne afspilningsenheder og sæt hdmi i tv'et til standard enhed.
Avatar billede haverslev Novice
22. februar 2011 - 11:56 #2
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
22. februar 2011 - 13:29 #3
Det har jeg allerede gjort før jeg skrev dette indlæg (glemte måske bare at nævne det)

Det er ikke der problemet er.

Tilgengæld tror jeg at jeg ved hvor problemet ca kan være.

Hvis jeg tager min Digital outputenhed (HDMI)
og siger egenskaber
og vælger fanebladet Understøttede formater får jeg disse 3
DTS Audio
Dolby digital
Microsoft WMA pro audio

Lige meget hvilken en af disse 3 jeg tester siger den

Windows kunne ikke afspille testlyden, Understøttelsen af dette format deaktiveres.

Det gjorde den ik den gang det virkede. Da var der en af de 3 som virkede men kan ik huske hvilken.

Noget som kan hjælpe jer videre til at hjælpe mig?
Avatar billede vinan Nybegynder
22. februar 2011 - 14:06 #4
Prøv evt med Nidia´s egen HDMI lyd driver
http://www.nvidia.com/object/nforce_vista64_1.00.0.37.html

eller  slår din onboard lyd fra i BIOS,se om det hjælper
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
22. februar 2011 - 14:40 #5
desværre vian.

Havde i forvejen installeret driveren og i bios'en kan jeg ikke se nogen steder jeg kan slå noget onboard fra :o/

Andre forslag?
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
09. marts 2011 - 09:38 #6
Lukker.

Det var som sagt et indstillings spørgsmål.

I Nvidias kontrol panel under "Skift opløsning" kunne jeg vælge at lyd skulle komme med HDMI stikket.
Mærkeligt sted men så ved i evt det til hvis andre har det problem en gang.