Avatar billede joelnoth Nybegynder
22. februar 2011 - 08:06 Der er 3 kommentarer

Antennestikdåser uden kabel-tv - HJÆLP!

Hej

Jeg har netop renoveret en gammel lejlighed og har derfor haft en elektriker til at lave en antennestikdåse ekstra i et andet rum end det originale. Jeg ved ikke hvad man kalder denne type af forbindelse, men det er lavet sådan at signalet bliver ført tilbage således at der nu er en ekstra stikdåse ved siden af den originale. Disse to har jeg så forbundet via alm. atennestik.

I den originale stikdåse kører alt ude problemer, men i de nye finder jeg ingen kanaler, når jeg laver en kabel-tv- søgning. Søger jeg via antenne finder jeg umiddelbart alle kanaler, men der er sort skærm (står: "kan ikke dekodes") ved alt andet en DR1, DR2, DR HD, Ramasjang og TV2. Der er altså signal, men det virker til at noget "blokerer" for kabel-tv'et..

Min udbyder er www.parknet.dk.

Nogen løsningsforslag???
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2011 - 08:18 #1
jeg har lavet det samme i min lejlighed

det blev lavet på denne måde

http://www.antennelageret.dk/

se under antenne forslag

du mangler måske en forstærker del

jeg har lavet det i køkken + soveværelse og det virker
Avatar billede joelnoth Nybegynder
22. februar 2011 - 08:27 #2
Nu er jeg ret grøn på området men min fornuft siger mig at det ikke er signalstyrken der er problemet siden det NETOP er de "almidelige" kanaler der fungerer og betalingskanalerne der ikke gør.

Desuden burde alt det der med forstærkere ikke være nødvendigt - slet ikke da der her kun drejer sig om ca 10 meter kabel..
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2011 - 09:11 #3
jamen så virker det vel hos dig - det var bare ment som et forslag

jeg har bare lavet det sådan og det virker hos yousee
i mit tv lader jeg det søge på analoge og digitale kanaler

har set i div reklamer at der står noget med digitale signaler i flere rum om det kan være det og i det tilfælde skal du jo nok spørge hos din tv udbyder