Avatar billede munk73 Nybegynder
21. februar 2011 - 20:04 Der er 8 kommentarer

Airport Express

Hej. Er der nogen der kender til følgende problemstilling? Jeg har lige købt en Airport Express med henblik at koble den op på mit eksisterende netværk og streame musik fra min iphone/itunes. Men jeg når kun lige at installerer Airport værktøj på pc'eren og fundet den trådløse Airport så skriver den: "Vil du skifte trådløst netværk - indstilling kræver skift af netværk". Hvis jeg annuller kan jeg ikke gøre noget. Hvis jeg sigeroka, så kører den lidt indtil der kommer fejlmeldingen "Der opstod en fejl under forsøg på at få adgang til den trådløse Appel-enhed. Sørg for at netværksforbindelsen er gyldig og prøv igen" (Fejlkode -4). Er der nogen der kan hjælpe mig - for hverken Appel support eller Eplehuset kunne. Jeg har en acer bærbar med windows 7 og et trådløst netværk med en Yousse router (Netgear). På forhånd tak.
Avatar billede egonspock Seniormester
21. februar 2011 - 20:50 #1
Prøv at sætte en ethernetledning mellem din bærbare og Expressen og konfigurer den den vej. Så holder du med sikkerhed forbindelsen ;-)
Avatar billede munk73 Nybegynder
21. februar 2011 - 21:18 #2
Tak for svar. Det har jeg prøvet - skal man gøre noget specielt når man gør det? Jeg har også prøvet at have ledning mellem routeren og airporten uden at det blev anderledes.
Avatar billede egonspock Seniormester
21. februar 2011 - 21:47 #3
Ah, Jeg tror jeg forstår problemet nu.

Når du forbinder dig til Expressen, så er det Expressens netværk du kommer på og i første omgang mister du så forbindelsen til det øvrige netværk. Dernæst skal du konfigurere Expressen til at forbinde sig til netværket og så er du (muligvis) tilbage på sporet. Det er dog muligt at expressen ikke kan hjælpe, hvis du ønsker at forlænge netværket og det ikke er muligt at udvide det trådløse netværk. (måske pga. manglende kompatibilitet)
Avatar billede munk73 Nybegynder
21. februar 2011 - 22:17 #4
Ja korrekt jeg får oprettet et nyt netværk og mister forbindelsen til internettet.Men jeg kan stadig ikke komme ind i Airporten. Er det noget i routeren der skal ændres eller...
Avatar billede egonspock Seniormester
21. februar 2011 - 22:35 #5
hmm, næ, men du kan prøve at nulstille routeren ved at stikke en dims ind i hullet (vist mens den er tændt, se brugsanvisningen hvordan)
Avatar billede munk73 Nybegynder
22. februar 2011 - 19:33 #6
Det har jeg også prøvet flere gange uden resultat. Og jeg ved at der ikke er noget i vejen med Airporten fordi nede i Eplehuset havde de ingen problemer med at gå ind i den.
Avatar billede simone007 Juniormester
02. juli 2011 - 23:45 #7
Hej. Fandt du en løsning på dette? Jeg har samme problem

MVH
Simon
Avatar billede munk73 Nybegynder
04. juli 2011 - 21:55 #8
Hej Simon. Jeg fandt ud af at gå ind i Airoporten ved at gå i config other, skrive IP adressen 10.0.1.1 og derefter PUBLIC i password. Det var den eneste måde jeg kunne sætte den op. Det virker nu med min Iphone men her endnu ikke fået det til at virke med Itunes. Vh. Jan