Avatar billede ninanip Novice
21. februar 2011 - 14:34 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til simpel "shop løsning" eller formmail

Hejsa

Jeg søger en simpel løsning i form af en formmail der består af flg. elementer
Foto/varenummer/beskrivelse/farve/stk. pris

kunde skal kunne indtaste stk antal
(det gør ikke noget hvis den regner sammen, men så er vi vel ude i noget php?)

Og så skal den sende "ordren" til mig
med kopi til kunde.
Avatar billede ninanip Novice
21. februar 2011 - 14:54 #1
Avatar billede pstidsen Novice
21. februar 2011 - 19:53 #2
Jeg er ikke så glad for det link du sender, da den kører over mailklient og derfor ikke virker for alle brugere. Skriv hvilke felter der skal være så laver jeg det for dig :)
Avatar billede ninanip Novice
21. februar 2011 - 20:24 #3
Ja det var sgu en fejl, den skulle ikke have været sat ind her.

Pr vare (linie) skal der være:
1 felt med antal udfyldt af kunden og
sammentælling af pris pr vare der er bestilt.
Slutteligt en sum linie

Kan også sende dig et excel ark hvorfra jeg henter info.

Der er ialt noget der ligner 250 varer.
Mailform skal lave kopi til bestiller.

Du er en engel
Nina
Avatar billede pstidsen Novice
22. februar 2011 - 10:45 #4
Ved sandelig ikke rigtigt om jeg kan når info skal importeres Excel, men vil godt prøve. Upload excelark her: www.gratisupload.dk
Avatar billede ninanip Novice
22. februar 2011 - 11:14 #5
jeg prøver, har lavet en lille bitte een med 2 linier, der kommer sikkert 200-300 linier med samme forløb.

Går det ikke så skal der bare være en form som der som min. kan afsende linier med varenummer og antal - hvis total prisen pr linie kommer med er det luksus, kommer summen med for alle linier lagt samme er det Konge :)

http://gupl.dk/56547/

vh Nina
Avatar billede pstidsen Novice
22. februar 2011 - 18:09 #6
Hvad er adgangskoden til filen, så jeg kan downloade den?
Avatar billede pstidsen Novice
22. februar 2011 - 21:07 #7
Og så vil jeg også gerne vide PRÆCIS, hvilke felter der skal være. Jeg laver det som en tabel, så det bliver ikke styret med css. Håber det er OK. Hvis du gider vil det hjælpe meget hvis du lavede et billede i paint, som viser hvor mange varenummerrækker der skal være, navn- og adressefelter osv.

Igen: hvad er adgangskoden til xlsx filen fra gupl.dk??
Avatar billede ninanip Novice
23. februar 2011 - 20:14 #8
Heysan
test1234 er pwd.
Prøver at lave noget, men jeg er ikke sikker på om der skal være 250 vare rækker,
uploader billedet til dig senere.
Nina
Avatar billede pstidsen Novice
23. februar 2011 - 20:29 #9
Hvad regner du med excel arket skal bruges til? Hvis man skriver varenummer og antal popper pris og slutpris op? Eller hvordan lige? :)

Jeg har smidt det op på min vens domæne, så du kan løbende se hvordan det går her:  http://runescapenews.dk/Pstidsen/webshopprojekt/kontakt.php

Pt. bøvler jeg med et javascript der skal gange pris og antal felt.

Det er MEGET grimt nu, vil bare helst ikke have en masse layout koder inden det hele virker, så laver jeg det lidt pænere ;)
Avatar billede ninanip Novice
24. februar 2011 - 10:39 #10
http://gupl.dk/56629/
test4567

sorry tog lidt tid, har problemer med min skrive arm/skulder.

Håber det gir billedet, de røde farver er de felter hvor kunden skal indtaste.

Mvh Nina
Avatar billede pstidsen Novice
24. februar 2011 - 21:10 #11
SÅDAN DER!!! Har lige nu fået en stor del til at køre.

Hvis jeg skriver følgende på hjemmesiden:

http://gratisupload.dk/vis_billede/56683/

Får jeg en mail der ser sådan her ud:

http://gratisupload.dk/vis_billede/56684/

Nu mangler jeg bare at forbinde med excel. Jeg vil gerne vide hvad du vil med det. Hvordan skal det virke? Hvis man skriver varenummer og antal popper pris og slutpris op? Eller hvordan lige? :)
Avatar billede ninanip Novice
25. februar 2011 - 09:59 #12
Egentlig ville det være mest genialt hvis varenummer, pris pr stk og beskrivelse er en stationær fætter, og kun det som kunden taster er dynamisk.
Evt. varerne som en dropedown løsning?

Jeg kan selv tilføje de fleste 250 stk hvis du opretter linierne der hedder vare1, vare2 vare3 vare250(så jeg ser hvor den sidste vare linie må være).
Så ser jeg jo konturen i det.

Nina
Avatar billede pstidsen Novice
25. februar 2011 - 17:09 #13
Excel import er meget svært har jeg fundet ud af. Synes det virker ret uoverskueligt og har ingen uddannelse i programmering. Det jeg kan er selvlært ;) (plus lidt hjælp fra venner osv.)

En dropdown menu er meget nem at lave. Jeg kan prøve at se om jeg kan lave det sådan at hvis en kunde vælger "ting171" og den koster 79,95 kommer prisen automatisk op i prisfelt. Altså: Så skal kunden kun vælge vare i dropdown menu og skrive antal. Resten bliver regnet ud.

??
Avatar billede pstidsen Novice
26. februar 2011 - 11:33 #14
Nu svarede du ikke lige, så jeg gjorde det bare. Du kan se hvordan det ser ud her. Vælg en ting i vare dropdown nederst.
Avatar billede pstidsen Novice
26. februar 2011 - 12:18 #15
Hvis metoden med dropdown er fin, hvor mange linjer vil du så have? Altså hvad tror du er det maksimale antal forskellige varer en kunde vil købe?
Avatar billede ninanip Novice
26. februar 2011 - 16:53 #16
Hejsan
Probs med arm så jeg holder mig mest mulig fra pc disse dage.
Det ser sgu fint ud.
Der skal være op til 999 antal varer
250 liner varer kan godt selv gennemskue at sætte de rette informationer ind.
Der bør være et felt der følger hver vare, der hedder beskrivelse så vi er sikre på at de ved hvad de bestiller.
Det er vigtigt at der er firmanavn linie, CVR linie samt, Reference (den der bestiller) samt email der skal ha kopi af bestillingen altså referencen.
Men det ser sgu super fedt ud. :D
Avatar billede pstidsen Novice
26. februar 2011 - 18:08 #17
Kopi bliver sendt til køber. Der er en skjult checkbox som automatisk er vinget af ;)

Det jeg mente var:
Lige nu er der kun mulighed for at bestille EN vare per ordre. Hvor mange linjer af dem her. vil du gerne have. Det giver ikke mere arbejde til dig når du skal skrive ind (det skal kun skrives en gang ligemeget hvor mange rækker der er ;)). Så jeg kan nemt lige smide nogle flere ind
Avatar billede ninanip Novice
27. februar 2011 - 11:56 #18
Der skal være mulighed for at bestille op til 999 stk af hver ordre.
Har jeg fattet det?

Varer er der pt. omkring 150 stk. af :)
Regner med at antallet stiger med tiden.

mvh Nina
Avatar billede pstidsen Novice
27. februar 2011 - 13:17 #19
Vil du så have 999 af de her linjer??: http://gratisupload.dk/billede/thumb/56739/full/
Avatar billede ninanip Novice
27. februar 2011 - 13:28 #20
Øhm nej...
Jeg har nok ikke fattet hvad du mener. :(
Avatar billede pstidsen Novice
27. februar 2011 - 13:30 #21
Det tænkte jeg nok :D Altså, man kan jo bestille EN vare per linje, hvor mange linjer vil du så have??
Avatar billede ninanip Novice
27. februar 2011 - 13:42 #22
hvis du laver 150 kan jeg så selv tilføje eller fjerne linier?
Ellers må jeg lige tælle op.
Nina :)
Avatar billede pstidsen Novice
27. februar 2011 - 13:53 #23
Altså jeg skal ikke bestemme noget, men vil du have det sådan her?? http://runescapenews.dk/Pstidsen/webshopprojekt/kontakt.php
Avatar billede ninanip Novice
27. februar 2011 - 14:01 #24
Genialt, præcis sådan ;)
Avatar billede pstidsen Novice
27. februar 2011 - 14:49 #25
Okay hvis det er sådan du vil have det :D

Jeg mangler:
- Få total til at virke
- få beskrivelse og evt. foto med når man trykker på "Ting 1"

Derudover en del slave arbejde hvor flere steder i hver at de 150 linjer skal rette et tal... Håber Excel vil være behjælpelig ;)
Avatar billede ninanip Novice
27. februar 2011 - 15:02 #26
Okay men so far er det sgi da super.... Armen skal ha ro. VEnder tilbage i skærmen senere. :)
Avatar billede pstidsen Novice
02. marts 2011 - 20:34 #27
Forresten: Du har lagt svar to gange. Det skal du ikke.... det er meningen at den der har løst dit spørgsmål skal lægge et svar, og så skal du acceptere det. Da jeg tror jeg snart har løsningen ligger jeg lige et svar, som du kan acceptere når jeg er færdig :)