Avatar billede hrole Mester
19. februar 2011 - 21:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

XAMPP - problemer med at forbinde til db på webhotel

Hej,

Efter længere pause fra programmeringen, skal jeg teste min hjemmeside og har for længe siden installeret xampp så jeg kan teste inden jeg lægger siden på mit webhotel.
Da jeg tester får jeg pludselig fejlmelding. I et desperat forsøg afinstallerer jeg xampp og installerer nyeste version. Jeg får nu kun én fejlmelding. Jeg kan ikke forbinde til mysqldb på mit webhotel. Jeg tester med scriptet:
<?php
$dbc = mysqli_connect('mydbXX.surf-town.net', 'xxx', 'yyy', 'zzz') or die(mysqli_error($dbc));
?>
som lokalt giver følgende fejlmelding:
Warning: mysqli_connect() [function.mysqli-connect]: (HY000/2003): Can't connect to MySQL server on 'mydbXX.surf-town.net' (10060) in D:\xxx.dk\midlertidig\t.php on line 2

Warning: mysqli_error() expects parameter 1 to be mysqli, boolean given in D:\xxxr.dk\midlertidig\t.php on line 2

Hvis jeg derimod uploader scriptet til webserveren får jeg ingen fejlmelding. Det nævnte script er blot et simpelt af slagsen for at teste. De andre som ligger på webserveren fungerer stadig fint som for flere måneder siden.

Kan I hjælpe med at finde fejlen???
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2011 - 21:26 #1
Hvis web hotellet ikke tillader adgang til databasen udefra, så er det slet ikke en fejl!
Avatar billede hrole Mester
19. februar 2011 - 21:33 #2
Ahh, det er jo selvfølgelig en mulighed. Jeg har fået ny ip siden sidst. Prøver at tillade ekstern db adgang til mit webhotel. Det må være løsningen, men der går en time inden det fungerer.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2011 - 21:42 #3
Den rigtige løsning efter min mening er at teste lokalt mod en lokal MySQL.
Avatar billede hrole Mester
19. februar 2011 - 21:50 #4
ok, men med min amatørviden kan jeg ikke gennemskue hvordan oplysninger som puttes i db på webserveren via hjemmesiden skal komme til en evt. lokal db. Kan man synkronisere - eller hvordan fungerer det?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2011 - 21:58 #5
Lav en backup fra web hotellets db og restore den på din loakle db.
Avatar billede hrole Mester
19. februar 2011 - 22:00 #6
men det kan vel kun lade sig gøre manuelt.
Avatar billede hrole Mester
19. februar 2011 - 22:04 #7
det var den eksterne db adgang der skulle sættes op på webhotellet. det fungerer nu.

tusind tak for hjælpen - smid svar!
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2011 - 22:26 #8
OK