Avatar billede rasm7851 Nybegynder
19. februar 2011 - 09:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

pc

Hej jeg ville lige hører hvad for en Bærbar der er bedst og hvorfor den er det.

http://www.dustinhome.dk/pd_5010471635.aspx

eller

http://www.elgiganten.dk/product///PADM41160EO/hp-pavilion-14-barbar

eller den her:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=618231&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

Hvad er bedst af dem, og hvad er foreskellen på i5 og i7 det kan jeg ikke rigtig finde ud af

Rasmus
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2011 - 09:31 #1
Nu er bedst jo et vidt begreb :-)

Det kommer nemlig helt an på hvad maskinen skal bruges til.
Pc. 1
Er den med det bedste grafikkort (class 2) og den næst bedste processor.
Til alm. opgaver som mail, photoshop, div. spil osv. så er denne at foretrække frem for de to andre.

Pc.2
Den er den "ringeste" af de 3, den er dog ganske udemærket til mail, dokumenter, billeder, surf.
Dens grafikkort er også det ringeste af de 3, men næsten på høde med pc.3`s - de er side om side grafikkort mæssigt (Class 3) og det er langt under pc-1 standard.

Pc. 3
Har langt den bedste processor, det er en Core I7, som har den væsentlige forskel frem for Core I5 processorene, at Core I5 har 2 kerne at dele ud på og Core I7 har 4 kerner at dele ud på.
forenklet sagt, så har en core I5 f.eks 2x2,53Ghz ene Core I7 har 4x1,73Ghz (4x2,93Ghz)
Core I7 kører også i området 1,73Ghz op til 2,93Ghz i boost.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. februar 2011 - 14:42 #3
Nu er bedst jo et vidt begreb :-)

Det kommer nemlig helt an på hvad maskinen skal bruges til.

rasm7851> Det var en henstilling til dig. Du skriver nemlig ikke hvad den skal bruges til. Kan se du har været inde og se svaret, men mangler feedback. Spørgsmålet går død her, hvis ikke du vender tilbage.
Avatar billede rasm7851 Nybegynder
19. februar 2011 - 15:42 #4
Den skal bruges til spil. Kan i foreslå nogle bærbar, de må højest koste 6.500 kr.
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2011 - 15:51 #5
Har du læst hvad jeg skriver ?

Ikke til 6500 kr. men 6900 kr.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4387038
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2011 - 15:52 #6
Ikke til 6500 kr. men 6700 kr
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2011 - 16:56 #7
OK ellers giv kommentar.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede rasm7851 Nybegynder
19. februar 2011 - 18:12 #8
Tak for linket, den ser ud til at være god, og desingnet ser også rigtig godt ud.
Kan den klare call of duty black ops og alle de nye spil der kommer?
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2011 - 18:47 #9
Hvad der kommer af fremtidige spil og hvilke krav de stiller til processor / fgrafikkort osv. - tror jeg ikke du kan få en garanti på, at de ikke bliver mere kvævende end de spil der er framme idag.

Men de langt langt de fleste spil der er fremme idag, vil den kunne klare i høj skærmopløsning, det er straks et lille problem hvis du vil kører i Ultra høj opløsning på elkelte af de allermest krævende spil.
Se f.eks her, der er div. spil afprøvet i Low/Medium/High/Ultra high opløsning.
Alle grønne er OK, de spil der er problemer i Ultra osv. er vist med rødlig farve.

Kig på NVIDIA GeForce GTX 285M er se div. spil her:
http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic-Cards.13849.0.html
Avatar billede rasm7851 Nybegynder
19. februar 2011 - 19:00 #10
Hvad for en vil du anbefalde af dem her:

http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/MSI_GT660-473NE_15,6_HD_Glare_WIN7HP

eller

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/HPG62B24EO/hp-lt-15-6-barbar

Jeg kunne godt tænke mig en HP hvis det kan lade sig gøre, da jeg synes designet er rigtig flot, men jeg kan ikke rigtig se at de har nogle som er sådan rigtig gode, kender du nogle?
Avatar billede rasm7851 Nybegynder
19. februar 2011 - 19:02 #11
Undskyld det er istedet for det første

http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/MSI_GT660-473NE_15,6_HD_Glare_WIN7HP
Avatar billede rasm7851 Nybegynder
19. februar 2011 - 19:03 #12
Linket virker ikke, men det var den der MSI GT660 du foreslog
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2011 - 19:16 #13
Jamen den HP du henviser til, ar jo meget ringere i grafikken end de andre - den har on-board grafikkort, som er det ingeste man kan få.

Hvis du skal have en HP, så kig efter en med minimum et ATI Radeon HD5650 grafikkort.
Alt derunder kan ikke spille black Ops uden lag.
Avatar billede rasm7851 Nybegynder
19. februar 2011 - 21:50 #14
Tusind tak for hjælpen