Avatar billede NielsErikP Mester
18. februar 2011 - 23:22 Der er 1 løsning

Udregning af Krydsproduktet af 2 Vektorer....!!

Hej...
Jeg er igang med at prøve at tilegne mig lidt viden om 3D og matematikken bag.
Jeg er imidlertidig stødt på et problem jeg ikke forstår.
Skal man tage krydsproduktet af 2 Vektorer A og B.
AxB = (a2xb3-a3xb2, a3xb1-a1xb3, a1xb2-a2xb1).
Det jeg ikke forstår og som jeg evt. håber der er en der kan forklare mgi, er måden/rækkefølgen man ganger elementerne i de " vektorer sammen på...altså hvorfor starter man med (a2xb3-a3xb2....og fortsætter med a3xb1-a1xb3...osv..)
Håber der er en "Hardcore" der kan kaste lidt lys over problemet for mig.

På forhånd tak...!!
Avatar billede NielsErikP Mester
05. marts 2011 - 00:38 #1
Hej...
Fik en mail om mit spørgsmål var gammelt og ikke lukket.
Så nu vil jeg selv lukke det, da der ikke er kommet noget svar..
Men fortsatte jo min søgen på nettet og fandt en løsning på mit problem.
Jeg fandt ud af at bruge en model af SARRUS regl.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rule_of_Sarrus

Det ser ud til at være på den måde man tager "Kryds produktet" af 2 Vektorer på.
Håber det evt. kan hjælpe andre lidt videre, som skulle støde på sammen problem.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester