Avatar billede Moxshi Nybegynder
15. februar 2011 - 16:43 Der er 1 kommentar

Printer problemer

Jeg har en Brother DCP-357C printer, som normalt virker helt som den skal, men hvis bare én af printerpatronerne er tomme, så vil den slet ikke udskrive. Også selvom den tomme patron er magenta, og den sorte patron stadig er helt fyldt, vil den ikke printe, selvom det er sort-hvid.

Samtidig gør den nogle andre sjove ting - hvis jeg bytter den tomme magenta-patron ud med en af de andre der er halv-fulde, så kan printeren ikke kende forskel, og tror stadig at magenta-patronen mangler blæk, selvom jeg har skiftet den.

Andre steder på nettet stod der at jeg skulle prøve at lave en resning - men det vil min printer ikke. Den er bare stuck der hvor man skal klikke "ok" til rensningen.

Nogle der kan hjælpe her?
På forhånd tak.
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
15. februar 2011 - 16:56 #1
Fra Brothers side:

Your Brother machine is designed to stop ALL printing operations when any of the ink cartridges are empty. This is to ensure the life of the print head and maintain premium print quality. If the unit were to continue printing, print jobs and cleaning cycles would suck air from the empty cartridge and damage the print head. Even if you print in black only or change the print settings to "Mono" or "Grayscale" to avoid printing in color, the programmed cleaning cycles would still suck air from the empty cartridge, because they are programmed to clean ALL the ink nozzles. The only way to continue printing is to replace the empty ink cartridge(s).

Anden del af dit spørgsmål forstår jeg ikke helt, men hvis du udskifter magenta med en anden magenta der burde kunne printe, så har de en vejledning hvis printeren siger ingen farve : http://welcome.solutions.brother.com/BSC/public/eu/gb/en/faq/faq/000000/000300/000036/faq000336_008.html?reg=eu&c=gb&lang=en&prod=dcp135c_eu_as&Cat=