Avatar billede MichAnde Nybegynder
14. februar 2011 - 16:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

C5 logger...?

Vi er ved at skulle opdateret C5 4.0 til 2010, men er lidt usikre på hvad der logges i forbindelse med posteringer mv. i 2010, er der fuld sporbarhed på brugere som i nogle af de større systemer, eller hvor er niveauet?
Avatar billede Gert_Lynge Nybegynder
14. februar 2011 - 18:30 #1
Hej MichAnde

C5s logningsmuligheder er som standard ikke supergode - og har stort set ikke ændret sig ret meget (hvis overhovedet?) siden version 4.0.

Til gengæld kender jeg en (rigtig godt :-) ), der næsten er færdig med et modul, hvor administratoren selv kan brugeropsætte hvad der skal logges og hvornår (kørsler, læsning/rettelse/sletning/oprettelse i de forskellige tabeller).
Da det jo kan fylde "en krig" logges der i eksterne tabeller ift. C5 - og selvom det kan køre med en Access-database (når C5 bruger Native database), vil jeg nok anbefale en C5-installtion med SQL-database....

Det er naturligvis ikke helt gratis - og da jeg ikke vil reklamere her, er du velkommen til at kontakte mig pr. mail for at høre nærmere.

MVH
    gert at lynge.org
Avatar billede mariaf Juniormester
15. februar 2011 - 22:27 #2
Som Gert så rigtigt skriver, så er der den krølle at stor sporbarhed koster database, men i praksis er problemet ikke større end at man sætter sporbarhed på opsætningen (hvilket ikke fylder ret meget), og lader være med at spore hvem der har skrevet hvilket faktura ud på hvilket tidspunkt.

Alle bogføringer logges med bruger, som er windowslogon. Hvis man af en eller anden grund har slået det fra eller alle bruger samme login (supervisor), så hjælper det ikke mget, men ellers fungerer det fint.

Mvh Maria