Avatar billede LiseMo Nybegynder
13. februar 2011 - 15:36 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Extern harddisk eSata Medion HDD2Go 1TB P83740 virker ikke på Windows 7 64bit

Virker med alm. USB2.
Er der noget der skal aktiveres?
Driver kan ikke installeres
13. februar 2011 - 15:59 #1
...Driver kan ikke installeres ... - hvilken Driver ?

Har du selv instaleret WIN7 ?
Avatar billede LiseMo Nybegynder
13. februar 2011 - 16:26 #2
Ja det har jeg
Avatar billede LiseMo Nybegynder
13. februar 2011 - 16:33 #3
Jeg går ud fra at der skal en driver til for at kunne køre esata
13. februar 2011 - 16:47 #4
Ref #3: Nemlig !!!

Hvad siger/skriver ENHEDSHÅNDTERINGEN ?

...Driver kan ikke installeres ... - hvilken Driver ?

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede LiseMo Nybegynder
13. februar 2011 - 17:00 #5
Renesas Electronics Root Hub

enheden kan ikke starte  kode 10

C:\Windows\system32\DRIVERS\nusb3hub.sys

Renesas Electronics USB 3.0 Ro0t Hub

Filversion 2.0.4.0 (nusb3drv.042310-1010)
Avatar billede LiseMo Nybegynder
13. februar 2011 - 17:02 #6
får besked om at driveren er opdateret

men enheden kan ikke starte kode 10
Avatar billede LiseMo Nybegynder
13. februar 2011 - 17:17 #7
Jeg er bange for at jeg blander noget sammen, det er nok slet ikke denne fejl der har betydning for mit problem
Jeg har ikke en USB 3 harddisk, men det er det eneste sted der er gult udråbstegn
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2011 - 17:44 #8
Har du sat din eSata HDD til et eSata stik på bundkortet?
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2011 - 17:49 #9
Ps. Du skal måske sikre dig, at AHCI i bios er sat til.
Avatar billede LiseMo Nybegynder
13. februar 2011 - 18:17 #10
der er et esata stik på bagsiden af PCen ved siden af et USB3

Det med AHCI må jeg lige se på.

Jeg er en ældre dame som er stædig og prøver mig frem
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2011 - 18:29 #11
"Jeg er en ældre dame som er stædig og prøver mig frem"
Det kan jeg li´at læse, forsæt med det:)

Bundkort er forskellige, men jeg foreslår du ser under "Advanced"
Det kan være der nu står Ide/Sata eller noget i den retning. Hvis det er tilfældet, så ret det til AHCI. Du skal sikkert bruge "Enter knappen" når du med piletasterne har markeret stedet hvor du vil ind. Husk at trykke på F10 for at gemme eventuelle ændringer.
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. februar 2011 - 18:45 #12
Ændring fra ide>ahci vil typisk medføre en bsod ved næste opstart.

Det er ofte sådan, at esata-porten sidder på sin egen chip. Den kræver gerne en driver.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2011 - 19:02 #13
"Ændring fra ide>ahci vil typisk medføre en bsod ved næste opstart."
Hvorfor skulle det dog det med win7. Det gælder for XP fordi HDD ikke bliver fundet.
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. februar 2011 - 19:18 #14
Hvis ahci ikke er aktiveret under installationen, så bliver driveren ikke indlæst ved opstart. Det resulterer i den der "unmountable boot volume".
Avatar billede LiseMo Nybegynder
13. februar 2011 - 19:44 #15
Ok, det må jeg huske til næste reinstallation og indtil da nøjes med USB 2.
Tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2011 - 20:00 #16
I så fald ligger driveren jo på Win7 DVDén og kan installeres derfra under enhedshåndtering?
Vil lige se om min win7 står som AHCI i bios. Hvis ikke sætter jeg den til for at se hvad der sker.
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. februar 2011 - 20:19 #17
Har du overset det med en seperat driver til den eksterne sata port?
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. februar 2011 - 20:20 #18
Det med ide->ahci det kan ordnes med en ændring i registreringsdatabasen
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. februar 2011 - 20:23 #19
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2011 - 20:55 #20
Ksoren
du havde delvis ret. Computeren startede med at lede efter AHCI. Da den ikke blev fundet blev det anbefalet at lave en Repair fra DVD'en. Man kunne selv søge eller lade windows gøre det. Jeg kunne ikke selv finde den driver og overlod det til windows. Den brugte ca. 10 min. til at søge, men skrev så, at den ikke kunne klare reparationen.
Men det vil så sige, at hvis man har driveren på en USB stick, og kan vise Repair hvor driveren ligger, så kan den vel installeres?
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2011 - 21:10 #21
Ksoren
Installerede det fix du linkede til. I bios satte jeg AHCI til, og genstartede uden problemer.
Efter genstart blev der automatisk installeret en driver, og jeg skulle så genstarte. Og det var det hele.