Avatar billede 2pretty4u Mester
12. februar 2011 - 14:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

USB host på Netgear CG3000

Hej Alle sammen

Jeg har modtaget en Netgear CG3000 router fra YouSee i forbindelse med opgradering af nethastighed.

Der sidder en USB Host i denne. Jeg har læst lidt på de forskellige indlæg herinde, og nogle siger at denne ikke er aktiveret? Hvad kan jeg bruge USB porten til? Print server eller f.eks. sætte en USB hub i og tilslutte eksterne harddisk(e)? Er der nogle, som har erfaring hermed?

Hvis jeg skulle købe en NAS server, således jeg kunne tilslutte mine netværksdiske + printer, hvilken ville så være at foretrække?

På forhånd tak
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
12. februar 2011 - 15:08 #1
Hej med dig.
Der er en USB host i denne, den kan bruges til at dele din printer, eksterne harddiske og lignende.

Deres manual er her:

http://netgear.dk/Products/RoutersandGateways/CableGateways/CG3000.aspx?detail=Specifications

Steen
Avatar billede 2pretty4u Mester
12. februar 2011 - 15:21 #2
Hej Steen

Tak for dit hurtige svar.

Jeg kan ikke rigtig finde manualen? Er det mig, som er småblind?
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
12. februar 2011 - 15:43 #3
Hehe, nej, men du skal bare klikke på linket. Så kommer du rigtigt :-)
Avatar billede 2pretty4u Mester
12. februar 2011 - 16:07 #4
Hmm, jeg kan umiddelbart ikke finde ud af hvordan jeg får "kontakt" til harddisken når den er sat til routeren? Nogen, som ved hvordan?
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
12. februar 2011 - 16:17 #5
Jada, log ind på din router, og vælg opsætningen i menuerne.
Derigennem bestemmer du om harddisken skal være tilgængelig lokalt eller på nettet.

Held og lykke
Avatar billede 2pretty4u Mester
12. februar 2011 - 16:37 #6
Hej Steen

Tak skal du have. Jeg har dog ikke kunnet finde stedet hvor harddisken kan slås til.. :-S

Jeg leder videre.
Avatar billede lhenning Nybegynder
24. februar 2011 - 20:54 #7
Hej 2pretty4you

Hvis router/modem er købt gennem YouSee, er der stor sandsynlighed for, at USB-porten er lukket i Deres firmware-version til routeren.

Og det er også kun Dem, som kan forsyne dig med en åbning til dem.
Se evt. nedenstående link, fra en person med samme problem.

http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=55993

Hvordan kører routeren ellers? Jeg overvejer selv at udskifte min gamle CVG824 (også via YouSee).

Mvh

LArs
Avatar billede lhenning Nybegynder
24. februar 2011 - 20:55 #8
Hej 2pretty4you

Hvis router/modem er købt gennem YouSee, er der stor sandsynlighed for, at USB-porten er lukket i Deres firmware-version til routeren.

Og det er også kun Dem, som kan forsyne dig med en åbning til dem.
Se evt. nedenstående link, fra en person med samme problem.

http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=55993

Hvordan kører routeren ellers? Jeg overvejer selv at udskifte min gamle CVG824 (også via YouSee).

Mvh

LArs
Avatar billede lhenning Nybegynder
24. februar 2011 - 21:04 #9
Ang. NAS

Hvad er dit behov?
Eksempelvis bruger jeg min egen NAS til streaming af film og musik til hele huset, samt vital back-up af alle familiens digitale fotos. Og derudover hygger jeg mig med lidt website-sjov.

Ovenstående kræver en del processor-kræfter, hvorfor de  små synologi ikke var brugbart for mig. Jeg sværger til QNAP, og på deres site, finder du NAS i alle størrelser. SElv bruger jeg TS-219P, som for nylig er kommet i en ny vers.

Min TS-219P har 2 stk 1 GB diske, som kører RAID 1. Dvs. min ene disk bliver spejlet til den anden. Spild af plads, men jeg risikerer (7-9-13) ikke at miste alle vores fotos. Derudover har jeg en ekstern 1,5 TB disk tilsuttet min NAS via E-sata. Her kan jeg nemt og hurtigt flytte data - skulle jeg bruge det.

Jeg kunne blive ved med at fortælle, hvor glad jeg er for min QNAP, men tag et kig på deres site http://www.qnap.com/ og fyr endelig løs, hvis du vil vide mere om funktionerne.

Mvh igen

LArs
Avatar billede 2pretty4u Mester
24. februar 2011 - 21:55 #10
Hej Lars

Tak for dit svar. Du har helt ret, har i dag fået svar fra YouSee og det er nøjagtigt som du beskriver det. De er dog ikke interesseret i at åbne USB-porten idet de ikke ønsker at yde support ved evt. fejl. Forståeligt nok, et eller andet sted.

Routeren kører helt fantastisk. Dækningen er meget bedre og giver et boost til intern overførelse af data via. WIFI. Det kan klart anbefales. Når YouSee sender dig en ny router vil de ikke have den gamle igen, så mit råd er "BESTIL BESTIL BESTIL" :) (du kan altid skifte tilbage).

Mht. NAS har jeg også overvejet QNAP, så det er rart at få bekræftet at du har haft succes med den.

Points er givet, tak :)

Mvh

Stefan