Avatar billede iversen84 Novice
10. februar 2011 - 21:41 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Valg af NAS

Nogen der kunne hjælpe mig med at finde en NAS...

Jeg skal bruge den til at sætte på mit netværk, så jeg kan gemme billeder musik, video osv. evt. tage backup af vores 2 computere. mac + pc og afspille via fx. Playstation3
Samtidig har jeg et krav om at man skal kunne logge ind på den via internettet.
sidst men ikke mindst, så skal den kunne klare torrents... dvs up og download af div. filer.

pris klasse ca. 1500 - 2000 kr.

tjek evt. elgiganten.dk og se om der er noget der, som der kan bruges??
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
10. februar 2011 - 22:15 #1
jeg skal ikke til at tjekke Elgiganten, det kan du da selv.

Der er efter min menning kun 2, det er Qnap eller Synology.
Har selve en synology 209-II og den virker og kan alt det du ønsker plus mere til
Avatar billede iversen84 Novice
10. februar 2011 - 22:22 #2
Da jeg ikke selv har så meget forstand på det, så ville det bare været rart om der var noget der kunne bruges der...
Avatar billede iversen84 Novice
10. februar 2011 - 22:31 #3
Jeg har kigget på edbpriser.dk og fundet frem til 3 stk.

http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=701126;4393266;4393265

hvilken kan anbefales?

og hvilken harddisk vil I anbefale og sætte i ?
Avatar billede Ole_A Nybegynder
10. februar 2011 - 23:39 #4
Vil anbefale denne til dig ..den er inden for din prisramme og med de funktioner du efterlyser. Husk dog at du selv skal sætte en harddisk i! Link : http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=181
Avatar billede iversen84 Novice
11. februar 2011 - 00:08 #5
Hvilken harddisk kan anbefales i størrelsesorden 1TB ??
Mærke/fabrikant ??
Avatar billede jimboos Nybegynder
11. februar 2011 - 00:14 #6
Hejsa

Har lige været en tur i computercity og købt denne her
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=4019927

Grunden til at jeg valgte denne, er at den har fået meget ros i div. forums rundt omkring på nettet. Og så vidt jeg har kunnet læse mig til, så skulle den være meget bruger venlig. Men ellers fortsat god jagt.
Avatar billede Ole_A Nybegynder
11. februar 2011 - 09:34 #7
Vil anbefale Seagate Barracuda LP ST32000542A på 2GB da pris forskellen er minimal. Denne harddisk fås til ca.750-800 kr.
Avatar billede iversen84 Novice
11. februar 2011 - 17:07 #8
Hvad gør jeg nu i forhold til når jeg sætter den til min router, er der noget her som jeg skal være opmærksom på, portforwarding og hvad med hensyn til min internetudbyder, skal jeg have en fast ip adresse, eller kører det bare plug & play ??
Avatar billede Ole_A Nybegynder
12. februar 2011 - 12:30 #9
Du skal tildele din NAS en fast ip på dit lokal net 192.168.x.x og portforwarding til denne.. evt port 21,80,8080. Din internet adgang fra din udbyder skal være ren, så alt sikkerhed varetages af din egen router. Fast internet ip-adresse er en god ting, men ikke nødvendigt, du kan evt. bruge www.dyndns.com