Avatar billede jjorgensen Nybegynder
10. februar 2011 - 12:05 Der er 14 kommentarer

C4 problem

Jeg håber at der er en venlig sjæl som kan hjælpe mig. Problemet er at printeren til C4 ikke virkede mere. Skiftede så printer...samme model med parallelport selvfølgelig. Men nu vil C4 ikke snakke sammen med printeren. Kontaktede så C4 supporten som har været forbi, men de kan ikke løse problemet. De siger at hele systemet skal geninstalleres...dvs både C4 samt windows.
Mit problem er nu at jeg jo skal lave sikkerhedskopier af tingene...Hvordan gør jeg det?? Og kan det være rigtigt at support ikke kan finde ud af at lave det??
Avatar billede ebea Ekspert
10. februar 2011 - 12:27 #1
Hej! Jeg kan jeg ikke se overhovedet, at en reinstallering skulle løse dit aktuelle problem. Men kan du oplyse hvad type printer det er. Er det en Laser, eller en Matrix printer. Og hvilken model. Så er det nok muligt at komme nærmere en løsning, hvis du kan oplyse dette.

MvH
Avatar billede DenHvideSlyngel Nybegynder
10. februar 2011 - 12:59 #2
Det KAN jo være at der hen ad vejen er smuttet nogle vigtige .dll filer eller lignende, en geninstallering er bestemt ikke utænkelig!
I dette tilfælde må jeg dog indrømme, at det lyder som en sørgelig undskyldning, fra en supporter der ikke har andet fornuftigt at komme med og bare gerne vil hjem, så en anden kan få den varme lort i hånden.

Anyway...
Som jeg forstår det, så overvejer du at lave denne geninstallering og vil derfor gerne have taget en back-up af dine ting inden, hvis dette er korrekt antaget, så er det vel bare at købe en ekstern HD eller plads på nettet og få kopieret dit vigtige data herpå?

Lav en søgning på "Online backup" på google, og forslagene vælter ind - ellers findes der programmer der kan styre det for dig, hvis du har en eksterne HD. Da jeg primært er Mac-bruger, kender jeg dog kun til Time Machine - jeg håber dette kan bruges?

...og nej, hvis det "bare" er en back-up du skal ha lavet, så kan det ikke passe support melder pas, det lyder utroligt i hvert fald.
Avatar billede jjorgensen Nybegynder
10. februar 2011 - 13:26 #3
Ebea det er en HP deskjet 720C.

Den HvideSlyngel....Supporten skulle få printeren til at virke og ikke lave backup for lige at slå den fast. Mit problem er nu at jeg skal have lavet backup af regnskaberne, hvis jeg skal reinstallere C4 som det desværre ifølge supporteren lyder som om.
Kan jeg ikke overføre de ting jeg skal printe på feks en disk, og så printe dem ud fra en anden computer.

Sorry men jeg er ny indenfor C4.
Takker for de hurtige svar
Avatar billede am2oft Praktikant
10. februar 2011 - 13:30 #4
Et enkelt spørgsmål - kan du udskrive fra Windows på printeren?
Avatar billede jjorgensen Nybegynder
10. februar 2011 - 13:49 #5
am2oft ja det kan jeg:)
Avatar billede ebea Ekspert
10. februar 2011 - 14:13 #6
Nu hvor du ved at din "nye" printer virker fysisk, går du ind i Concorde C4 menuen, og:
bladrer ned til GENERELT,
trykker ENTER,
i menuen der, vælger PRINTERINSTALLERING
trykker ENTER
der bladrer du nu med enten F5 eller F6, indtil du finder din printer
i den valgte printer side, trykker du på PAGE DOWN
bladrer ned til UDGANG
tryk på tallet 2, hvis printeren er på LPT1
tryk på tallet 3, hvis printeren er på LPT2
dette skulle gerne gøre, at du kunne printe fra dine menuer i C4.

Alt dette, er hvis der skulle være smuttet noget fra opsætningen, under installationen i C4 printer installationen.

Og med hensyn til din Backup, er det lettest hvis du kan "zippe" alle dine filer i Concorde biblioteket, og så blot kopiere dem ud på en USB stick, og når du vil bruge det igen, blot lægge det hele tilbage, og pakke det ud igen.
INGEN NYINSTALLERING AF C4 - det giver dig blot nye problemer.

MvH
Avatar billede jjorgensen Nybegynder
10. februar 2011 - 14:20 #7
Hej ebea.

Det vil jeg så prøve.
Jeg takker for den udførlige hjælp, og vender tilbage.
Mange tak
Avatar billede jjorgensen Nybegynder
10. februar 2011 - 14:33 #8
Har lige prøvet at vælge de forskellige LPT udgange... Det virker ikke desværre. Det skal lige siges at jeg bruger den gamle printer instilling. Dvs at jeg med den gamle printede trykkede 1 for at printe, og gør det samme med den nye da instillingerne burde være de samme.
Avatar billede am2oft Praktikant
10. februar 2011 - 16:38 #9
Hvilken LPT port pruger printeren når du udskriver fra Windows?
Avatar billede jjorgensen Nybegynder
19. februar 2011 - 11:21 #10
am2oft.....Printeren bruger LPT1 udgangen ved brug af windows:)
Avatar billede mariaf Juniormester
19. februar 2011 - 17:29 #11
C4 har været udgået i flere år end godt er, og når printeren går i stykker, så skifter man program. Det er simpelthen for dyrt at prøve at få det op at køre. Når det er sagt, så får du snart et andet problem selv om du skulle få det hele til at køre igen.

Næste gang du køber en ny pc eller en ny server, så kører den 64 bit. Så får du aldrig liv i din C54 igen. Med det siger jeg så også, at det er en rigtig god idé at planlægge skift til et nyt system inden du står i situationen.

Mvh Maria
Avatar billede jjorgensen Nybegynder
19. februar 2011 - 19:57 #12
Mariaf det er jeg helt med på. Er også godt træt af det gamle program, men jeg står bare og skal udskrive en masse regnskaber.
Avatar billede mariaf Juniormester
19. februar 2011 - 23:26 #13
Så udlæs data i stedet og enten knald det ind i et excel ark eller i et andet regnskabsprogram.

Mvh Maria
Avatar billede am2oft Praktikant
21. februar 2011 - 12:55 #14
Kunne den defekte printer udskrive fra Windows?

Formoder at du kan udskrive til skærm?

Gør som i #6 - Udgang skal stå til LPT1 - Netprinter til Nej - Net-Server skal være blank - Net-kønavn skal være blank -

Mvh.