Avatar billede Stendorf Nybegynder
08. februar 2011 - 17:42 Der er 5 kommentarer

Applescript eller lignende ;)

Hej!

Jeg går på datamatiker uddannelsen, så har til daglig en del programmering.
Jeg har kigget lidt på apple script og vil gerne lære det, da jeg selv bruger mac, og det kan løse en masse ting meget nemt ;)

Mit problem nu er.

Jeg har en mappe med ca. 7000 billeder i en stor mappe. Det er familiens samlet i et stort uorganiseret rod
Jeg vil med at apple script, tage disse billeder, sortere dem i mapper først efter år, og derefter under hvert år en mappe for hver måned.

Dette sys jeg burde være meget overskueligt, men kan satme ikke lige finde noget info om det?

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede Stendorf Nybegynder
08. februar 2011 - 17:51 #1
Det burde jo ku gøres ved at sortere alle billeder efter år, også lave en  loop der løber årene igennem, opretter en mappe med årets navn og flytter billeder hertil, så gør det samme for året efter osv. Det samme gøres så for måneder.

Det er min løsning - ved bare ikke hvordan det skal skrives? :S
Nogen der kan hjælpe eller komme med input ?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
08. februar 2011 - 18:14 #2
http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/Andre/

Ville nok have været en mere passende kategori.

Har ingen erfaring med Applescript.. Så det kan jeg ikke hjælpe med.
Avatar billede Stendorf Nybegynder
08. februar 2011 - 18:29 #3
haha, det kan du nok have ret i :)

Nogen der kan flytte den for mig?
Eller kan jeg selv få lov til det? Så hvordan?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
08. februar 2011 - 18:41 #4
PT. er der ikke rigtig nogen co-admins på Eksperten desværre. Så du kan gøre en af 2 ting:

- Lade spørgsmålet blive hvor det er
- Lukke det her spørgsmål og så oprette et med samme indhold i den rigtige kategori
Avatar billede tjens Nybegynder
08. februar 2011 - 18:44 #5
Jeg har tidligere lavet et tilsvarende script til Windows: http://www.eksperten.dk/spm/923469

Desværre kender jeg intet til Mac, så må jeg foreslå en USB-harddisk og en windowsmaskine?  ;-)