Avatar billede nire Nybegynder
29. juli 2001 - 13:28 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Mobilforbindelse på min bærbare

Jeg skal have et råd til, hvordan jeg bedst og billigst, kan være online på mine skiftende arbejdspladser.
Jeg skal surfe begrænset via den bærbare og modtage mails.

Jeg skal bl.a kunne vise internetside-indhold via en kanon koblet til den bærbare.

Hvilke muligheder findes der?

Niels
www.estrategi.dk
Avatar billede nikope Nybegynder
29. juli 2001 - 14:06 #1
Tja.. Jeg selv bruger bare min nokia telefons infrarøde port.
Så er det bare at installere nokia modemet på din bærbare, og så ringer den auomatisk op på Mobilos.
Sagen er dog, at det ikke er verdens hurtigste opkobloing... Men... i bilen, på stranden.. ingen kabler osv.. Jeg nyder det!!
Mit setup: Vega+ 1000Mhz bærbar + nokia 8210 (ingen ekstra udstyr).
Avatar billede nire Nybegynder
29. juli 2001 - 17:49 #2
Jeg har en 8210 selv men der findes vel noget kurtigere!!!
Avatar billede nikope Nybegynder
29. juli 2001 - 19:34 #3
Nokia 6210 med high speed data... (High Speed Circuit Switched Data) op til 43,2 kbps!!
Og denne telefon er ganske billig...
Men jeg mener man skal abbonere på den hurtige dataoverførsel, ved teleselskaberne.
Avatar billede mfalkh Nybegynder
29. juli 2001 - 23:10 #4
Du skal have highspeed abb. for at køre med højere hastighed, end 9600 baud, jeg benytter min ericsson r320s som modem og det virker fint til email, men noget(læs meget) tungt hvis du vil læse en hel internetside med grafik ind.
Highspeed data abb. koster vist noget med 450 kr. i kvatalet.
Kig hellere efter det nye gprs -- de nye ericsson har det og motorola telefoner. Nu mangler teleselskaberne bare at komme med nogle priser. det er 112 kbit always on, med megabyte pris istedet for minutpris. Det skulle være lige på trapperne, men den har vi vist hørt før.. ;0)
Avatar billede nire Nybegynder
30. juli 2001 - 08:39 #5
Min telefon er en 6210 Nokia.
De sider som jeg skal hente er typisk tekst uden megen grafik, men det varer jo ikke ved!!!
GPRS har jeg i kikkerten , men vil gerne vide om der er alternativer..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. juli 2001 - 08:49 #6
Jeg er ofte på både internettet og vores lokale net via VPN fra min bærbare. I starten brugte jeg min Siemens S35i\'er, men jeg synes det var for bøvlet med IR porten. Derfor har jeg idag en Nokia CardPhone. Absolut en behagelig løsning.

Læs mere på: http://www.nokia.com/phones/cardphone2_0/new_type2.html

NanoQ
Avatar billede nire Nybegynder
30. juli 2001 - 08:59 #7
NanoQ: Hvor hurtigt er dette modem?
Hvad er prisen.
Jeg ved at jeg kan få enten en motorola eller en Ericson med fast opkobling til nettet hvor man betaler pr MB, er der nogle som har erfaringer med dette?

Niels
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. juli 2001 - 09:06 #8
Modemmet kan også køre highspeed. Altså 43,2 Kbit.

Hos NEM Computer koster det 2436,- excl. moms.

Se endnu mere her: http://www.nemcomputer.dk/product.asp?sku=7070015&shop=pc

NanoQ
Avatar billede nire Nybegynder
30. juli 2001 - 09:09 #9
NanoQ: Men den er ikke på nettet konstant er den?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. juli 2001 - 09:14 #10
nire, nopes.. det er sådan set bare en mobiltelefon pakket ind i et pcmcia kort.

NanoQ
Avatar billede nire Nybegynder
30. august 2001 - 09:15 #11
Nokia Card Phone og Highspeeddata blev min løsning(lidt langsomt)