Avatar billede TMU007 Nybegynder
06. februar 2011 - 15:47 Der er 7 kommentarer

Photoshop CS5 - programmet virker ikke.

Hej, på en helt ny PC med Windows 7 Ultimate, har jeg installeret  Adobe Master Collection CS5. Når jeg åbner et billede i Photoshop, får jeg en meddelse om at "Adope Photoshop CS5 er holdt op med at fungere. Et problem var skyld i, at programmet holdt med atg fungere korrekt. Windows lukker programmet og giver besked hvis der findes en løsning". Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere uden held. Hvad kan der være galt? Er der nogen der hart oplevet det samme og kan hjælpe?
Avatar billede prodic Mester
06. februar 2011 - 19:27 #1
Prøv evt. dette:
http://www.photoshopessentials.com/photoshop-tips-tricks/reset-photoshop-preferences/

Alternativt kan du afinstallere, og køre Adobes CleanUp Script efterfølgende.
Derpå kan du reinstallere.

Hvis det ikke virker så kontakt evt. Adobes egen support.
De er altid behjælpelige med installationsproblemer.
Avatar billede TMU007 Nybegynder
07. februar 2011 - 14:35 #2
Tak for svaret. Har fulgt vejledningen i linket - det hjalp dog desværre ikke. Adopes CleanUp Script har jeg ikke prøvet. Hvad er det? og hvordan gør jeg?
Avatar billede prodic Mester
07. februar 2011 - 14:41 #3
Hvis du googler det, så kommer du til en download-side som også indeholder instrukserne.
Avatar billede TMU007 Nybegynder
07. februar 2011 - 19:47 #4
Hmmm, har nu prøvet at afinstallere og køre Adobe Cleaner Tool og reinstallere, men problemet er der stadig. Mon det kan tænkes at være et windows problem? Jeg er helt på bar bund.
Avatar billede prodic Mester
07. februar 2011 - 20:49 #5
Det kan tænkes at være mange ting.
Eks. kan være - et defekt billede, gamle drivere til diverse og bare generelt software som konflikter med Photoshop.
Præcist hvad er svært at svare på.

Adobes eget online-fora eller support kan sikkert hjælpe.
Avatar billede TMU007 Nybegynder
07. februar 2011 - 21:15 #6
Jeg fandt en løsning på nettet - der varf andre end mig der havde problemet. Jeg gjorde som følger:

•Try turning off OpenGL in the Preferences > Performance tab. Then restart PS.

Det hjalp og nu virker PS som det skal.
Avatar billede prodic Mester
07. februar 2011 - 21:24 #7
Så er det som nævnt en gammel driver til dit grafikkort der er årsagen.
Få den opdateret og enablet OpenGL igen. Det vil du ikke gå glip af.