Avatar billede rbu Nybegynder
06. februar 2011 - 11:53 Der er 2 kommentarer

.htaccess skal forhindre brugere i at tilgå en mappe på webserver - men tillade et flashapp (simpleviewer) at tilgå mappens indhold.

Jeg har en side sat op med billeder og bruger flashapp'et SIMPLEVIEWER. Vieweren loader billederne fra en mappe...på nuværende tidspunkt kan brugere gætte stien og hente billederne.

Da jeg ikke ønsker dette vil jeg forhindre det - men stadig have at SIMPLEVIEWER kan tilgå den mappe hvor billederne er. Så de kan vises på siden.

Jeg hoster ikke selv siden, men mit webhotel har følgende:

PHP 5, Gentoo Linux, Apache 2, MySQL 5.

bz2, calendar, ctype, curl, date, dba, dom, exif, ftp, gd, gettext, hash, iconv, imap, json, libxml, mbstring, mcrypt, mhash, mysql, mysqli, openssl, pcre, PDO, pdo_mysql, pdo_sqlite, posix, Reflection, session, SimpleXML, soap, sockets, SPL, SQLite, suhosin, tidy, tokenizer, wddx, xml, xmlreader, xmlrpc, xmlwriter, xls, zip, zlib.

Det jeg ønsker er et forslag til hvordan jeg sikrer siden.
Gerne med .htaccess - eller andet hvis nogen kender noget.
Så kom med et forslag til kode, der gør det jeg beder om :)
Avatar billede sanderg Nybegynder
12. marts 2011 - 19:15 #1
Okay. Jeg ville smide en .htaccess fil i mappen med billederne, og skrive noget i stil med: (fundet fra nettet)

#Deny access for all users (all IPs), except the same domain IP
Order allow,deny
deny from all
allow from xxx.xxx.xxx.xxx
ErrorDocument 403 /403.html

Så har du jo sikret, at requesten skal komme fra din server = de ikke kan tilgå den via browser. Håber det kunne hjælpe.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
13. marts 2011 - 13:02 #2
Din løsning vil ikke virke. Det er en flash fil der bliver kørt fra brugerens computer. Og fordi at Simpleviewer IKKE sende referere kan man ikke undgå at folk gør det, i hvertfald af hvad jeg ved desværre.