Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. februar 2011 - 14:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken editor

Jeg har lige skiftet min PC ud og har fået en med Windows 7 på
På min gamle Windows XP maskine havde jeg M$ Frontpage på, men jeg har ikke mediet til den mere og det var en gammel version så den kan nærmest ikke fungere under Win 7

Jeg er så på jagt efter en ny HTML editor som jeg kan bruge til nogle ganske få dokumenter på min hjemmeside. Den kører ellers Joomla, men der er enkelte sider jeg stadig er nødt til at lave som HTML sider.

Jeg har følgende krav:
Det skal være gratis/open source (det er Frontpage ikke ved jeg godt)
Det skal være simpelt at bruge - det behøver ikke kunne svejse aluminium under vand.
Det skal være optimeret til Win 7

Nogen forslag til hvad jeg kan prøve?
Avatar billede danco Nybegynder
05. februar 2011 - 15:02 #1
Umiddelbart synes jeg at notepad++ lyder som mulighed for dig .
Den har syntax highlighting som jeg selv ihvertfald bruger en helt del. Så vidt jeg husker understøtter den også HTML standarderne så den hjælper dig med at overholde disse, dog må jeg indrømme at det er længe siden jeg selv har brugt den.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. februar 2011 - 15:10 #2
Jo den bruger jeg til editering af mange andre typer filer.
Men jeg har aldrig set en HTML preview funktion i den så jeg kan se hvad jeg sidder og laver.
Avatar billede keysersoze Guru
05. februar 2011 - 15:55 #3
Visual Studio Express eller WebMatrix.
Avatar billede 2Mida Praktikant
05. februar 2011 - 17:11 #4
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
15. februar 2011 - 11:06 #5
Jeg må tilstå at jeg sluttede min søgning på http://kompozer.net/

Den er nem at finde ud af for mig og den opfylder mine krav.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
02. marts 2011 - 09:30 #6
Jeg lukker da jeg som sagt selv fandt et der opfylder mine krav.