Avatar billede kongfjong Nybegynder
03. februar 2011 - 14:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Har brug for den bedste web IDE

Hej med jer

Jeg er på udkig efter den bedste Web IDE der findes pt. :) Jeg har i nogle år flakket lidt mellem Zend Studio, Notepad++, TSW Webcoder og lidt andre IDEs, men mangler den ultimative løsning.

Det optimale vil self være en gratis løsning, men det er ikke et ultimativt krav, bare jeg i det mindste kan afprøve en kommerciel løsning i 30 dage eller sådan.

Jeg er på udkig efter en IDE, der har Intellisense/Code completion for følgende sprog/frameworks:

- PHP
- (X)HTML
- JavaScript
- jQuery
- CSS

Der skal self også være en ftp-klient i, ligesom der gerne må være en form for project management tool indbygget :)

Hvad kan I anbefale?
Avatar billede swiatecki Novice
03. februar 2011 - 14:08 #1
Til windows er jeg helt klart fan af TSW
Avatar billede kongfjong Nybegynder
03. februar 2011 - 14:21 #2
Ja skulle måske lige have skrevet, at det er til Windows ;)

Jeg har som nævnt brugt TSW tidligere, og købte endda den seneste udgave, men syntes der var for mange fejl i den, og at den i det hele taget ikke levede op til mine forventninger.

Bl.a. synes jeg ikke FTP-funktionaliteten var helt i top ligesom Code Completion heller ikke var som jeg forventede.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2011 - 14:57 #3
Eclipse med en passende samling plugins maaske.
Avatar billede magic-mouse Novice
03. februar 2011 - 16:27 #4
Eclipse bliver hurtigt langsomt hvis man arbejder med store projekter. Har dog ud over det kun gode erfaringer med eclipse.

Dog ville jeg kigge nærmere på netbeans. Den har alt du ønsker, og bygger selv klasse filer ud fra interfaces, har intellisense. Er "light weigtht" iforhold til så meget andet.

Støtter næsten alle programmerings sprog.

Den har FTP og mulighed for "remote development", efter en uge på min arbejdsplads, gik 3/3 fra elicpse til netbeans, selv dem der svor til eclipse.

Men "Smaken är som baken" som man siger i sverige, hvad du synes er bedst kan jeg jo ikke svare på.

http://netbeans.org/
Avatar billede magic-mouse Novice
03. februar 2011 - 16:30 #5
Lige en sammenligning:
Eclipse for PHP Developers, 141 MB
NetBeans IDE Download Bundles PHP, 31 MB
Avatar billede kongfjong Nybegynder
03. februar 2011 - 16:45 #6
Hehe tak magic, det skal da afprøves.

Men som du siger, så er det smag og behag, og var nok mere bare på udkig efter en der kunne leve op til mine krav, og måske en anbefaling.

Så må jeg selv stå for afprøvningen :)
Avatar billede kongfjong Nybegynder
03. februar 2011 - 16:47 #7
Nogen der har erfaring med Aptana egentligt?
Avatar billede swiatecki Novice
03. februar 2011 - 17:33 #8
Nu er TSW jo dansk udviklet, så tag da under alle omstændigheder og skriv til Kasper med dit feedback :)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2011 - 04:05 #9
Aptana er ligesom Zend Studio bygget ovenpå Eclipse.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
17. februar 2011 - 22:06 #10
Beklager det meget sene svar.

NetBeans ser spændende ud, men til nogle projekter, kan den simpelthen ikke hente alle filer ned fra serveren som den jo gerne vil.

Jeg har prøvet måde passive og active mode, men det virker ikke rigtigt. Er det noget du evt. har en erfaring med magic-mouse?

Der kommer bl.a. denne fejl 425 "Could not open data connection to port 55606: Connection timed out"
Avatar billede kongfjong Nybegynder
05. marts 2011 - 08:24 #11
Nagid du må gerne lægge et svar og mange tak for anbefalingen :) fandt ud af at det ikke var netbeans den var gal med :)

Dog synes jeg måske den er lidt langsom i sin code completion?
Avatar billede kongfjong Nybegynder
19. april 2011 - 09:39 #12
Lukket