Avatar billede Mazz1189 Nybegynder
31. januar 2011 - 10:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Playstation netværksproblem

Hej!

Er ny i forum her, og er ikke den store IT-haj, men prøver alligevel at beskrive mit problem.

Jeg har lige købt en PS3 Slim 320 GB og vil gerne have den online. Jeg har mobilt bredbånd, internet på mobilen (flatrate) samt en (tror jeg) langsom forbindelse via kabel på min Stofa TV forbindelse.

Jeg kan lave mit mobile bredbånd om til et wifi hotspot via et program der hedder Connectify Me og det var dette jeg ville bruge til at skabe et trådløst netværk derhjemme. PS3'eren kan også sagtens finde netværket men når jeg forsøger at sætte det op, og til sidst kommer til at skulle teste netværket, fejler den og meddeler, at der er time out på forbindelsen. jeg har læst lidt på div. fora at det måske drejer sig om, at jeg skal give den en særskilt IP, men er det problemet? Eller er der andet?

Håber der er en ekspert derude der kan hjælpe mig!

Med venlig hilsen

Mazz
31. januar 2011 - 11:16 #1
kender ikke programmet du bruger, men kunne forstille mig at problemet med et mobilt bredbånd er at den kun sender en IP ud, og når der så kommer 2 på netværkert bliver der skabt en IP konflikt så din PS3 ikke kan komme på, måden du løser dette på er højeste sandsynligt nogen indstillinger i programmet, du skal i programmet se om det er muligt at sætte den til DHCP, den sender så forskellige IP-adresser ud til de forskellige enheder :)
Avatar billede Mazz1189 Nybegynder
31. januar 2011 - 11:25 #2
Okay det vil jeg prøve! Kan man ellers bruge eks. sin kabelforbindelse fra mit Stofa modem? Jeg skal jo alligevel ikke se tv når jeg spiller ps3... Eller er forbindelsen for ringe? Den eneste grund til at jeg har det modem er, så min Zaptor boks kan hente programmer osv.
31. januar 2011 - 11:42 #3
du kunne evt købe en switch og sætte netværket til og så fører det både i din Zaptor og PS3 (:
Avatar billede CC112 Nybegynder
31. januar 2011 - 12:52 #4
hey jeg har også en ps3 og kør med Stofa trådløs.

du kan bare stikke dit kabel ind i din ps3, kør opsætningen, så køre den en test. der vil komme med en fejl meddelse, det gør den fordi at man skal logge på stofa's netværk med en kode du har fået..

efter opsætningen går du på nettet på ps3eren, du skulle gerne se en Stofa log-in menu, indtast dine bruger og kode. gå ud af browseren og log på ps3 som bruger(der hvor der står log-in. vis du ikke er ps3 bruger skal du nok oprette dig som bruger.).. og på den måde komme du på nettet med stofa og kan bruge din ps3 konto.

håber det hjælper ;)
Avatar billede Mazz1189 Nybegynder
20. maj 2011 - 21:02 #5
Tak for hjælpen :)
Avatar billede Mazz1189 Nybegynder
20. maj 2011 - 21:06 #6
Tak for hælpen :)