Avatar billede jstougaard Nybegynder
28. januar 2011 - 15:10 Der er 7 kommentarer

Hakkende lyd og videoafspilning

Hej
Jeg har et problem med afspilningen af lyd på min relativt nye bærbare.
Hvis jeg spiller musik fra computeren opstår der indimellem hak i lyden, nærmest som fra en lettere ridset cd. Det samme sker også indimellem når jeg ser video - både direkte fra computeren og over nettet.
Hakkene opstår som regel, når jeg laver noget, der kræver en smule cpu-kraft, f.eks. går ind på en hjemmeside eller åbner et nyt program, men det er alt sammen noget den burde kunne klare uden problemer.

Jeg har fundet ud af det muligvis har noget med DPC Latency at gøre, og her er der da også tydelige drop-outs
http://i55.tinypic.com/2ahh17p.jpg
Jeg har prøvet at deaktivere de forskellige enhederne en ad gangen gennem Enhedshåndtering, men intet synes at virke, så nu er jeg lidt på bar bund med, hvad jeg kan prøve.

Jeg har en ASUS U35J bærbar, med Intel i3 og Windows 7 x64
Mit lydkort hedder: ASUSTeK Computer 5 Series/3400 Series Chipset Family High Definition Audio
Og jeg har prøvet at opdatere driveren til dette

Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede Red0z Nybegynder
28. januar 2011 - 16:22 #1
Hvilken afspiller benytter du ?
Avatar billede jstougaard Nybegynder
28. januar 2011 - 16:38 #2
Bruger iTunes normalt, men problemet gælder for alle afspillere. Har endda oplevet det er gået ud over windows-lydene engang imellem..
Avatar billede Red0z Nybegynder
28. januar 2011 - 16:50 #3
Hvilken driver har du så prøvet at opdatere med?
Er det evt. en fra Asus egen hjemmeside som passer til din bærbar ?

Og hvis det er , har du forsøgt at fjerne driveren helt før du installerede den nye ?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2011 - 17:10 #4
Inde i de avancerde indstillinger til lydenheder på lydkortet, er skyderen sat helt over til fuld hardware acceleration, som jeg har her på min xp?
Eller er der ikke disse indstillinger i Win 7?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2011 - 17:45 #5
Er dit c drev fyldt?
Kører du jævnligt oprydning på dette drev?
Avatar billede jstougaard Nybegynder
01. februar 2011 - 10:41 #6
Har prøvet at geninstallere min driver helt fra bunden, uden held.
Det er en Realtek High Definition Audio driver jeg har

Tror ikke jeg har den indstillingsmulighed. Kan i hvert fald ikke finde den.
Der er rigeligt plads på C-drevet. Har ikke kørt oprydning af det, men computeren er ikke mere end et par måneder gammel, så det burde ikke være nødvendigt
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2011 - 17:17 #7
Kører den med bluetooth?
Prøv at deaktivere den hvis du har og se om det ændrer noget.